Gönderi

Meselenin sırrı kaza ve kader, Hak Teâlâ’nın isteği, iradesi, ilmi ve inayeti tabîî illetlerle aynı boylamdadır, onlarla çelişmemektedir. Sonsuz illet ve sebepler nizamı, Hakk’ın irade ve isteğine ve ilahî kaza ve kadere dayanmaktadır. Bu illet ve sebeplerin nedenselliğinin etkisi, aynı açıdan kaza ve kaderin nedenselliğinin etkisidir . Bu yüzden bu ayrım hatalıdır, hangi fiil Allah’ındır, hangi fiil Allah’ın değildir yahut Eğer bir şey ve bir fiil Allah’a nispet edilirse, o halde bu şey mahlûkun fiili değildir, eğer mahlûkata nispet edilirse şu durumda o şey mahlûkatın fiilidir ve Allah’ın fiili değildir diyemeyiz. Olayı, Yaratıcı’yla yaratılan arasında taksim etmek hatalı bir iştir.
·
6 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.