Gönderi

X. yy.'da başlayan sufı akım Basra, Bağdat, Küfe , Semer­ kant gibi merkezlerde doğdu. İslam 'la birlikte gidilen yerlere ulaştı. İslam'ı sadece bu suf i anlayış değil, İslam öncesi, İran, Hint, Mısır, Yahudi, Hıristiyan ve Orta Asya kökenli inançlar da etkiledi. İslam tarihindeki; "V ahdet-i Vücut", "Enel Hak", "Ah­ met Yesevi Sufiliği", "Cüneyd Bağdadi, Beyazıt-i Bistami" gibi oluşumları suf i akımlar olarak sayabiliriz. Türkler arasında İsla­mı, Emevi İslam'ın resmi sözcüleri ve orduları yayamamışlar­ dır. Dinin şer-i kurallarını önemsemeyen dini suf ı ce yorumla­ yan, dini halkın benimseyeceği bir biçimde ifade eden ve halkın eski inançları ile yeni dini kaynaştıran sufiler yaymıştır. Göçebe ve yan göçebe Türkmenler'in yaşadığı bölgelere gezgin sufi dervişler tekkelerini açmış, halkı ocakları etrafında toplamışlar­ dır. Yani Türkler'in Müslümanlığı benimsemesinde esas olarak tasavvuf akımının ve onun yarattığı tarikat temsilcisi sufi derviş­ lerin etkili olduğunu görüyoruz.
Sayfa 94 - Etik YayınlarıKitabı okudu
·
83 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.