Kaygana , Kayseri yöresinin Hristiyan Ortodoksları için Noel'in özel yemeğiydi ,aynı zamanda sembolik anlamlarla yüklüydü.Yumurta/kaygana doğurganlığı simgeleyen bir yiyecekti ve Meryem Ana'ya bir sunuydu.
Bazen bir yemeğin tadı , bazen kokusu ,bazen de sadece adı duyarlılığı kamçılayabilir. Neşelendirebilir ,hüzünlendirebilir, hafızayı yıllar öncesine götürebilir .
Blini en geleneksel ,en törensel ve en eski Slav yemeklerindendir; karnavalların ve kehanetlerin, güneşe tapınmanın ve atalardan kalma ayinlerin yemeğidir.
Noel'den bir gün önce halvateri yapar , Noel günü kiliseye götürürdük. Ayın bittikten sonra kilisenin avlusunda küçük, büyük herkese helva dağıtırdık. Ölü canlar için yapardık. Yanımıza bir şişe şarap, bir de bardak alır, ayinden sonra millete ikram ederdik. İçen "Allah taksiratını affetsin "derdi.
Temiz Pazartesi hem ruhların arınip temizleneceği dönemin başladığı gün hem de perhiz döneminde yiyeceklere hayvansal ürün bulaşmaması için mutfaktaki kap kacagın paklanıp temizlendigi gündür. Yani temiz sifatının hem mecazi hem gerçek anlamı vardır.
Müjde Günü"nün kutlandığı 25 Mart'ta Rum Ortodokslar balık yer. Müjde Günü (Evangelismos, Başmelek Cebrail'in Meryem'e bir oğul doğuracağını müjdelediği gün) elli günlük büyük Paskalya perhizi boyunca balık yenilebilen iki günden biridir (digeri, Vaion, Paskalya öncesi pazar günüdür) ve perhiz tutan da tutma- yan da o gün balık yer.
Vaion: Vaion yortusu Kilise takviminde Isa'nın Çile çevriminin başlangicı kabul edilen Kudüs'e girişinin kutlandığı gündür. Vaia sözcüğü Isa'nın Kudüse muzaffer girişini selamlayan kalabalıgın salladıgı palmiye dallarına atifta bulunur. İstanbul'daki kutlamalarda zeytin dalları dağıtılırdı.