Gönderi

Biraz uzun okurken vakti zayi etmez. Rabbim okuyup anlamayı nasip etsin.
İslami yönetimde "demokrasinin vazgeçilmez unsurları" kabul edilen partiler yoktur. Ne çok parti, ne de (komünizmde olduğu gibi) tek parti... Göreve talip olmak da yoktur. Hele ni- ce masraflar yapıp halkı kandırmak için propaganda da yok. Görev, emanet bilinir. Kim, hangi göreve layıksa; o görev, ona verilir. İnsanlar, iktidar yanlısıysa, illa da yönetenlerin her yaptıklarını alkışlamak; muhalif iseler, illa da her yaptıklarını kö- tülemek durumunda hissetmezler kendilerini. Yapılan adaletli, iyi ve güzel çalışmalar takdir görür; herkes destek verir. Yapılan yanlışlara da, muhalefet etmek, uyarıda bulunmak her vatandaşın doğal hakkı ve görevidir. İslami yönetim sisteminde de seçim var. Fakat bu, sayısal çoğunluğa dayanmaz. Herkesin oy kullanması da gerekmez. Aldatılmaya müsait, adayları yeterince tanımayan, elinde ki "evet" mührünü nereye, niçin basacağını bile bilmeyen, çok basit menfaatler peşinde koşan, hatta cahil ve aptal kimseleri oy kullanmaya mecbur tutmaz. Hele bunların oyları ile; çok akıllı, bilgin, siyasilerin ve halkın durumunu bilen, ülkesini ve dünyayı tanıyan, çalışkan bir kimsenin oyunu aynı terazinin kefelerine koymaz. On tane aptal ve cahilin kararını; dokuz akıllı, bilgili, kültürlü, düşünen ve işinin ehli olan insanın kararına tercih etmez.
·
100 görüntüleme
Zadur Rikab okurunun profil resmi
İslami yönetim sisteminde keyfilik de yoktur. Bir şahsın veya bir grubun arzu ve istekleri asla egemen olamaz! Nem- rutlara, Firavunlara, şahlara, padişahlara, krallara, holdingle- re, cuntalara, partilere... kimilerini ezme, zulmetme, kimilerine de menfaat dağıtma yetkisi vermez. İslami yönetim sisteminde; hâkimiyet kayıtsız şartsız Allah'a aittir.Kimse Allah'ın hükmüne dayanmadan kanun yapma yetkisine sahip değildir. Hüküm koymak (kanun yapmak) yetkisinin Allah'a ait olduğu bildiriliyor Kitabullah'ta. Allah'ın bu yetkisini kendinde görenlerin, yoldan çıkmış,zalim ve kâfir olduğu ifade ediliyor.İslami yönetimde, mülkün ve hükmün Allah'a ait olduğu, her şeyi yaratan ve yönetenin Allah olduğu inancı, temel inanç özelliği taşır. İslami yönetim, vahyin gölgesinde üç önemli esasa daya nır: Ehliyet, adalet ve istişare (danışma
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.