Gönderi

Çok farklı ya...
Ruh ile Nefhai İlahinin karşılaştıkları, birbirlerine değdikleri yer dilin uç tarafına yakın orta kısımda bulunur. Sıratı müstakim ifadesi, alem geometrisinde bu noktayı işaret eder. İnsan küçük bir kâinat olması cihetiyle bütün âlemlerin geometrisini vücudunda taşımaktadır. Dilde karşılaşmalarından sonra gırtlaktan geçtikleri yer Tevhid sütunu üzerindedir. O sütun üzerinde ilk defa "Adem" yazmıştır. Adem odur ki hakkı bilecek ve bilebilecek olandır. Hem bilecek olması hem de bilebilme kabiliyetiyle kuşanması Ruhun ve Nefhai İlahinin varlığının delilidir. Bununla beraber, bunları reddedebilme imkanının da kendisine verildiğine delildir. Ruh ile Nefhai İlahi karşılaştırıldığında, ruhun zekası vardır. Enerjisini nurdan alır. Nefhai ilahi ise Allah Zülcelal'e aittir. Tüm tecellileri içinde barındırır. İnsan ruhani hakikatlerle kuşandıkça, Nefhai İlahi'nin varlığı insanda konuya vakıf olabilme imkanını doğurur.
Sayfa 132 - Ruhi yayıneviKitabı okudu
·
16 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.