Tüm Antik dönem Yunan filozoflarında olduğu gibi Epikuros için de hiçten, hiçbir şeyin meydana gelmesi mümkün değildir.
Çünkü, böyle bir şey söz konusu olsaydı, bir şeyin var olması için kendisinden meydana geleceği bir şeye ihtiyacı olmaz, her şey her şeyden çıkardı.
Aynı durum yokluğa gidiş için de geçerli olup, hiçbir şey yok olamaz.
Çünkü eğer böyle bir şey mümkün olmuş olsaydı, kendisine ayrışacağı baş ka şeyler olmaksızın her şeyin basit olarak yok olması gerekirdi.
Bu iki durum da, akıl dışı, daha doğrusu deney dışı olduğuna göre var olan bir şey, her zaman var olan başka şeylerden meydana gelir ve yine var olan bir şey, her zaman başka şeylere dönüşür, ayrışır. Oluş ve yokoluş, bu birleşme ve ayrılmadan ibarettir.