yorumunuz için teşekkür ederim. zaman bütünlüğü tüm metinler için korunmak zorundadır. Buna etimoloji deniyor. her kelime veya her deyiş, her dönemde aynı anlamı ifade etmiyor malesef. Peygamberlerin zamandan arı olmak yada global bir norm oluşturmak zaman ötesi gerçekleri konuşarak insanlara sadece kendi zamanları değil tüm zamanları kapsayacak bilgiler vermek zorunda olduklarını neden beklediniz onu anlayamadım. Kuranda geçen birçok peygamber kendi zamanı hatta coğrafyasının dışını bile görmeden peygamberlik yapmıştır. kaldı ki peygamber sayısı sadece kuranda geçenlerle sınırlı değil, aksine 100-200bin arası rivayet edilmektedir. Sonuçta peygamberler de insan ve peygamberlikle müşerref oluncaya kadar kendi zaman ve mekanlarında yetişmekle sınırlılar. kaldı ki insan üstü varlıklar olduklarını varsayalım; muhatap oldukları varlıklar insanlar. onlar kendi zaman ve mekanlarını aşıp küresel bir kültüre nasıl entegre olacaklar? daha doğru bir örnekle 500'lü yılların insanına 3000'li yılların normunu hangi kelimelerle anlatacaksın? bugün binlerce yılın birikimiyle oluşan normlar 50 yılda bir değişirken, Siz peygamberlerin mükemmel birer absolü olması gerektiğini savunarak islamın absolü olması gerektiğine, oradan da olamadığı kanısına varmaya çalışıyorsunuz. fakat öyle değil. islam sınırlamaktan çok yol göstericidir.
Hadis konusuna gelince, Ayetlerin tabiki inkarı söz konusu değil, fakat sizin söylediğiniz kıstasların dışında zamanın dışında kalmışlık ayetler için geçerli değildir. Çünkü ayetler birşeylerin nasıl'ını açıklamaz. nasıllar günden güne değişebilir. Hadisler nasılları açıklamıştır. Namaz kılmayı ayetle, namaz nasıl kılınırı hadisle öğreniyoruz. birisi kalkıp peygamber bir şey için Allah'a kurban keserken yanında bulunurken, bir başkası da uzaktan peygamberin bir hayvanı devirip boğazladığını aktarsa, Turan Dursun gibilerde Muhammed durup dururken hayvan öldürmekten zevk alırdı işte kanıtı diye 2. kişinin rivayetini yazarsa buna dezenformasyon denir.
kendimi neden dezenforme ettiğimi anlayamadım o yüzden?
Bu kitap için söylediklerimin arkasındayım. Bu kitapla ateist olunmaz. ateizme hakarettir. Bu kitap sizi sadece kalitesiz bir islamafobik yapar.