Gönderi

Cehl; Tanrı bilgisinin yokluğudur.
Cehlin hususiyetlerinden biridir ki, vahit olan vücudun “birliği”ni çokluk âleminde görür... Oysa, Allah’ın vücudundan başka hiçbir şeyin vücudu yoktur. Eşyanın çokluğunda görünen her şey, varlığını tek “Mutlak Zât”tan alır. Şüphe yok tur ki, Allah, bu Kâinat’ın ne kadar zerresi varsa hepsine kendi varlığını ve birliğini nakşetti. Mevcut olan her şey, gerçek vücudun varlığı içinde vardır. Bu eşyanın hiçbiri yokken, O, bir olan, Şah-ı Nakşibend Hazretlerinin kelâm haddinin son ifâdesi olarak “şiddetle BİR” dediği iki olması muhal bir, “Mutlak Zât” vardı. Var olan, işte o “Mutlak Zât”tır ve O’ndan başka mevcut yoktur. Alem denilen mahlûklar da, o “Mutlak Zât”a âit bir ve varlığın işaretleridir... Her nakışta o mânâ!..
·
166 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.