Bu güzel incelemenin üstüne, neden Maksizm'de çok fraksiyon ve dinde çok mezhep olduğu üzre birkaç kelam etme fırsatı doğdu. Bir oportinist olarak bu fırsatı kaçırmak olmazdı :)))
<<<<<Marks'ın modern bilime olan inancının aslında bir din olduğunu söyleyen Heidegger, "Bu anlamda diyebilirim ki hiç kimse dinsiz değildir ve herkes belirli bakımlardan kendisinin ötesindedir," der. Yani bir nasa işaret eder. Eğer ortada bir nas varsa, üretilecek her türlü fikir bir yerinden o nasa bağlanmak zorundadır. Çünkü nasın dışına çıkmak ya günah ya da "bilim" dışına düşmeyi doğurur.
Nasla bağlantılı üretilen bir/her fikir, yine aynı saikle üretilen başka bir/her fikirle arasında oluşacak çelişkiyi çözemeyince o fikri nasa bir ihanet olarak algılar. Nasa yapılan her ihanet de bir nefret doğurur. İhanetin de dereceleri vardır. Eğer büyük bir nefret yaratırsa (bu, o fikrin nasa ne kadar uzak algılandığıyla alakalıdır) o fikri yok etmek için şiddete başvurur. Fikir şiddetle yok olmayacağına göre, fikri savunanları ortadan kaldırmaya evrilir iş.>>>>> İtalyan Çukuru, romanımdan bir pasaj. Ve üstadım sayenizde bu pasajı daha bir güzel ifade etmem gerektiğini fark ettim. Bu siteyi ve değerli okurları işte bunun için çok seviyorum.
Kaleminize sağlık üstat.