Gönderi

Önsöz
Daha önce, "Felsefe Yapmanın Üç Temel Dinamiği: Akıl Nefret, Aşk"1 isimli yazımızda, bir yandan özlü de olsa felsefe yapmanın temel dinamiklerini dile getirmeye, öte yandan felsefe yapmada tek bir dinamiğin söz konusu olmadığını, felsefe yapmadaki bağlamın son derece geniş olduğunu ifade etmeye çalışmıştık. Bu cümleden olarak, felsefe yapmada, aşka atıfta bulunmanın son derece önemli olduğu düşüncesindeyiz. Bunun güzel bir örneği de, kuşkusuz, "felsefesini aşk üzerine kuran Mevlana"2dır. Açık konuşmak gerekirse, Plato'ya atıfla, felsefe yapmaya bilgelik aşkı deniliyorsa3 bu Mevlana için de geçerlidir; dahası, Mevlana, "aşkın dilini kullanan"4 bir düşünürdür. Doğrusu, "Mevlana aşkı kendisine maksud edinmiş, aşkla özdeşleşmiş; aklı aşkın hizmetine ve aşkı da insanlığın hizmetine sunmuş ender simalardan biridir. O, Hak sevdasıyla, Hak yolunda, aşk yolunda yanmayı, olmayı ve ermeyi amaç edinir."5
Sayfa 7 - Elis YayınlarıKitabı okuyacak
·
7 görüntüleme
lazcuk okurunun profil resmi
1
Metin Yasa
Metin Yasa
, "Felsefe Yapmanın Üç Temel Dinamiği: Akıl. Nefret, Aşk". O.M.Û. İlahiyat Fakültesi Dergisi S: 14-15, Samsun, 2003. 2
Vahit Göktaş
Vahit Göktaş
, "Mevlana Şems Münasebetinde lnsan-ı Ma'şuk Felsefesi", Tasavvvuf: İlmi ve Akademik Araştırma. Dergisi, (Mevlana Özel Sayısı, Erkan Matbaası, Ankara, 2005, s. 551; ayrıca krş.:
İsmail Yakıt
İsmail Yakıt
, Batı Düşüncesi ve Mevlana, Ötûken Yayınlan, İstanbul, 1993, s. 41;
Erdal Baykan
Erdal Baykan
,
Düşünceye Gelmeyen
Düşünceye Gelmeyen
Bilge Adam Yayınlan, Van, 2005, s. 84. 3
Wilhelm Weischedel
Wilhelm Weischedel
Felsefenin Arka Merdiveni
Felsefenin Arka Merdiveni
çev.: Sedat Ümran, İz Yayıncılık, İstanbul, 1993, s. 64. 4
Titus Burckhardt
Titus Burckhardt
, İslam Tasavvuf Doktrinine Giriş, çev.; Fahreddin Arslan, Ribat Yayınları, İstanbul, 1982. s. 38. 5
İbrahim Emiroğlu
İbrahim Emiroğlu
"Mevlana'da Aşk Betimlemeleri", akademik.semazen.net/author_article_...
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.