Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bütün Fikrin Gerekliliği

Salih Mirzabeyoğlu

Bütün Fikrin Gerekliliği Gönderileri

Bütün Fikrin Gerekliliği kitaplarını, Bütün Fikrin Gerekliliği sözleri ve alıntılarını, Bütün Fikrin Gerekliliği yazarlarını, Bütün Fikrin Gerekliliği yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bize gelince... Biz, halka yaltaklanarak iktidar koltuğuna kurulanlara değil, halkı HAKKA inandıran, kendisiyle beraber onu inandığına esir eden hakimiyete tutkunuz; hakikate esaretin insanlığına.
Reklam
"Bütün dehâlar gençliklerinde parladılar ve bütün davalar gençler elinde yürüdü!.."
Yanılmak, insan olma imtiyazımızla ve düşünmeyle ilgili.
Sayfa 58
Vicdan desek?
İyi, akıl tarafından denetlenmeden önce, duygudur. Bizi, iyi'ye ulaştırıcı ve keşfettirici olan mantık değil, mantığı iyi'yi izaha çıkaran duygudur. Haklılık, haksızlık, iyilik yahut kötülük, varolma özelliğiyle, belirli bir diyalektikle açıklanmadan ve dışlaştırılmadan önce vardır...
Sayfa 57
İnsan, duygu ve düşünce yapısı ve kapasitesi içinde, kendini kuşatan "çevre şartları" ve münasebetleri vasatında şekillenir.
Sayfa 56
Reklam
Batı'nın hakim olduğu ve Batı fikir ve yaşayışının ulaştığı her yer Batı'dır.
Sayfa 24
"İlim insanın cehlini alır, ahmaklığını almaz!" | Abdülhakîm Arvasi
Sayfa 7
İşte bütün işlerin "neye göre"si, "nasıl", "ölçü ne"sinin cevabı burada; yoksa ölçü yok... Zaman ölçüsü, medeniyet ölçüsü, iş ölçüsü, kurtuluş ölçüsü, hakikat ve hürriyet ölçüsü, gaye, hedef, araç, herşeyin ölçüsü... Doğruyu mu istiyorsun? Allah ile Resûlünün bildirdiği... Güzeli mi istiyorsun? Allah ile Resûlünün gösterdiği... İyiyi mi istiyorsun? Allah ile Resûlünün öğrettiği....
Gerçekte bir sistem hayata hakim kılınmak isteniyorsa, onun bağlılarına siyasetin gerekli olduğunu anlatmaya lüzum yoktur. Ancak, ülkemizde hakim kılınan düzenin ve çirkinliği ile temayüz etmiş politikacı tipinin insanımız üzerinde bıraktığı tesirle, siyasetin menfi mânâsı, gerçek mânâsı olarak karşılanır olmuştur. Bunun neticesi olarak da, kendi inandığı sistem doğrultusunda siyasî mücadele vereceği zaman ve şartları kollama şuuru yerine, siyasete karışmayarak, inanç ve düşüncesini çirkeften koruma fikri yerleşmiş, kötünün iyisini tutma -ehveni şer-, veya siyaset dışı kalma şuursuzluğunda kemikleşmiştir. Bugün hâlâ düzen partilerini destekleyen, kendisi üzerine yapılan siyasetin kabul edicisi olduğunu farketmeksizin siyaset dışı kalmayı AYDIN İNSAN olma zanneden tipler, o çizginin devamıdır. Din ve dünya işleri ayrıdır yutturmacasını kabul etmezken düzen (ve rejim) değişimi sözkonusu olduğunda siyasetin gerekliliğini reddetmek, kendiliğinden din ve dünya işleri ayrıdır tekerlemesini kabul etme mânâsını taşır.
515 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.