Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

300 Yıldır Sorulan Soru

Hata Neredeydi?

Bernard Lewis

Hata Neredeydi? Gönderileri

Hata Neredeydi? kitaplarını, Hata Neredeydi? sözleri ve alıntılarını, Hata Neredeydi? yazarlarını, Hata Neredeydi? yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ortaçağ'daki harekette seçim ölçütü yararlılıktı. Ne yararlıysa onu çeviriyorlardı (tıp, astronomi, kimya, fizik, matematik, felsefe). Hiçbir türden edebiyat çevirmediler. Ortaçağ'da Yunanca'dan Arapça'ya çevrilmiş yapıtlardan oluşan geniş bibliyografyada şair, oyun yazarı, hatta tarihçi bulamayız. Bunlar yararlı değildi, ilgi de görmediler, çeviri programlarında yer almadılar. Açıkça bir kültürel reddi bu.
Sayfa 187Kitabı okudu
Padişah vakfı ve selatin cami gibi kültürün merkezinde yer alan nesnelerde yabancı bir etki görüldüğünde, kültürel özgüvende belli ki bir sendeleme vardır.
Reklam
Fransız Devrimi Avrupa'nın Hıristiyanlık dışı, belki de Hıristiyanlık karşıtı bulunan ilk düşün akımıydı, bu nedenle kimi Müslümanlar da Batı bilim ve ilerlemesinin itici güçlerini ayaklarına Hıristiyanlık dolanmaksızın bu düşüncelerde bulmayı umarak gözlerini Fransa'ya çeviriyordu.
Sayfa 142Kitabı okudu
19. ve 20. yüzyıllarda dış kaynaklı baskıların ve yeni düşüncelerin etkisi altında Müslümanlar kendilerini ve bağlılıklarını ulusallık ve yurtseverlik kavramlarıyla tanımlamaya başladığında, Arapça'da da, Farsça'da da, Türkçe'de de ''ulus''u belirtmek üzere kullanılan sözcüklerin daha önce İslamiyet'in din devletinin dayandığı topluluğu belirtmek için kullanılmış sözcükler olması kuşkusuz anlamlıdır. Hem de öncelikle etnik ya da toprak içerikli bir takım sözcük seçenekleri bulunduğu halde.
Sayfa 140Kitabı okudu
Doğu'dan kaçan ya da fidyeleri ödenerek yurtlarına dönen Batılı tutsaklar maceralarını, karşılaştıkları insanları, gizemli Doğu'da gördükleri yerleri konu eden hacimli bir edebiyat ürettiler. Batı'da bulunan Ortadoğulu Müslümanlar'dan evlerine dönmeyi başaranların büyük çoğunluysa sessiz kalmayı tercih etti. Kaybolmadan kalan tek tük anlatımlar da büyük ilgi görmedi.
Tıpkı bazı Avrupalıların merhametsiz bir Hristiyanlık yaratmayı başardığı gibi, bazı Ortadoğulular da özgürlüksüz bir demokrasi yaratmıştır.
Sayfa 201Kitabı okudu
Reklam
Batı'da para piyasada kazanılır ve iktidarı satın almak ya da etkilemek için kullanılırken, Doğu'da iktidar ele geçirilir ve para kazanmak için kullanılır.
Batı'nın başarısının sırrını, bilim ve felsefe yerine, Batı'nın en ayırt edici, kendi deneyimlerindeki her şeyden en farklı -ve Hristiyanlık'la bozulmamış- özelliklerinde aradılar. Avrupa'nın açık olarak da örtük olarak da Hristiyan olmayan, hatta Doğu'ya kendini Hristiyan karşıtı olarak yansıtan ilk büyük düşünce akımı olan Fransız Devrimi bir süre için böyle bir seçenek sunuyordu. Ama Devrim, imparatorluk ve Restorasyon dönemlerinde cazibesini kaybetti. Bütün 19. yüzyılla 20. yüzyılın büyük bölümü boyunca bu gizli tılsım arayışı Batı'nın iki yönü üzerinde yoğunlaştı: Ekonomi ve siyaset ya da başka türlü söylemek gerekirse zenginlik ve iktidar.
Müslümanlar'aysa kâfirleri ve özellikle geleneksel olarak kafirlere özgü olan meslekleri aşağı görmeleri hâlâ ket vuruyordu. Belirli bazı iş ve meslekler Yahudi, Rum ve Ermeniler'e özgü kabul ediliyor ve dolayısıyla bir Müslüman ya da bir Türk'ün bunları yapması saygıdeğer bulunmuyordu. Bu tür bir seçme, başka toplumların ve zamanların da yabancısı değildi. Belki de bu nedenlerle devlet destekli ekonomik girişimlerin çoğu başarısız kalıyor, bu arada azınlıklar ve yabancı koruyucuları ekonomiyi gitgide denetimleri altına alıyordu. Bir aşamadan sonrası için azınlıklar ve yabancı koruyucuları yerine yabancılar ve korumaları altındaki azınlıklar demek gerekiyor.
...and then everything changed..
"For many centuries İslam was the world's greatest, most open, most enlighted, most creative, most powerful civilisation." Yüzyıllar boyunca İslam dünyanın en büyük, en açık, en aydın, en yaratıcı, en güçlü medeniyetiydi.sonra hersey değişti..
Reklam
"20. yüzyıla damgasını vuran iki akım, sosyalizm ve milliyetçilikti. İkisi de gözden düştü. İlki başarısızlığa uğrayarak, ikincisiyse başarısı sonucunda yararsızlığının açığa çıkmasıyla."
"Batı'da para piyasada kazanılır ve iktidarı satın almak ya da etkilemek için kullanılırken, Doğu'da iktidar ele geçirilir ve para kazanmak için kullanılır."
Batıda bir kişi piyasada para kazanır ve bunu iktidarı etkilemek veya satın almak için kullanır , doğuda ise kişi iktidarı ele geçirir ve bunu para kazanmak için kullanır.
Çeşmelerde abdest alınmaz oldu Camilerde namaz kılınmaz oldu Mamur olan yerler hep harap oldu Aldı Nemçe bizim nazlı Budin’i.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.