İsfahan Yolu ' İbni Sina ' kitaplarını, İsfahan Yolu ' İbni Sina ' sözleri ve alıntılarını, İsfahan Yolu ' İbni Sina ' yazarlarını, İsfahan Yolu ' İbni Sina ' yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Gerçekte bütün bunlar bir bahaneydi. Savaş, insanların kabileler halinde yaşadıkları çağlardan beri insan topluluğunun doğasında vardı ve hiçbir kanun, kutsal da olsa, bunu hiçbir şekilde değiştiremeyecekti.
İnsanların kaderi, sadece yanlış anlamalara, çatışmalara, çekişmelere, kavgalara, gurura ve hoşgörü yokluğuna bağlı olmaktan ne zaman kurtulacaktı? Bunlardan başka bir şeye bağlı olmayacak mıydı?
Hastalığın kökenini bilmiyorsanız, hastalığın kökeni zihninizde pek aydınlanmış değilse bırakın doğa ne yapacaksa yapsın. Acele etmeyin. Zira, doğa ya şifa getirecek ya da hastanın nesi olduğunu açıkça gözler önüne serecektir..
İnsanlar Yaradan'a dindarlıklarını gösteren çeşitli şekillerle çeşitli ibadet şekilleriyle yaklaşırlarken, sen O'na zekanın bütün şekilleriyle,aklınla yaklaş.Bütün öbür insanların ilerisinde olacaksın.Ve insanlar tapinmak için yaptıklarını,çeşitli ibadet şekillerini ellerinden geldiğince çoğaltarak o kadar zahmete katlanirlarken sen dünyanın anlaşılabilir yanlarını akıl erdirebildiğin kadarıyla anlamaya,tanımaya,öğrenmeye çalış.Boylelikle hükümranlık kartalından çok daha yükseklere çıkmış olacaksın.
Ne olursa olsun şunu asla unutma:Varlığımız birkaç günde akar gider.O bir çöl rüzgarı gibi geçer.Bu dünyada alınacak soluğun olduğu sürece asla endişe etmemen gereken iki gün vardir:Gelmemiş olan gün ve geçmiş olan gün.
Ramazan'ın yeni ayı, sedef ışıltılarıyla manzarayı örtüyordu.
- Bak, Ebu Ubeyd... Akşam, her şey ne kadar güzel, her şey ne kadar asileşiyor. Hiçbir şeyde aleladelik kalmıyor, çirkinlik kayboluyor, tül gerisine saklanıyor. Niçin gündüz gelip de hiç acımadan, geceyi kovmak zorunda, niçin?
- Şüphesiz, Allah'ın iradesi böyle olduğu için,
_Beni yaratan, beni yok etmeyi de kendisi için görev bilmelidir,çünkü eseri kusurludur.
_İbni Sina,sende kusurlu olan,eksik olan şey,aşktan korkmandır.