Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam'ın Siyasal Söylemi

Bernard Lewis

İslam'ın Siyasal Söylemi Sözleri ve Alıntıları

İslam'ın Siyasal Söylemi sözleri ve alıntılarını, İslam'ın Siyasal Söylemi kitap alıntılarını, İslam'ın Siyasal Söylemi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Geleneksel Müslüman hükümdarları dış ülkelerde daima elçilikler açmaz ve profesyonel diplomatları da yoktu. Gerektiğinde bir elçi heyeti gönderirlerdi. Bunun için uygun nitelikte yüksek bir memur görevlendirilir; bu kişi mesajı ilettikten sonra yeniden ülkesine dönerdi..
Sayfa 142 - Kronik KitapKitabı okudu
Hükümdarın ve tebaasının karşılıklı beklentileri, kimi zaman uzun uzadıya olmak üzere, hukukçular tarafından açıklanmış, anlatılmış, tanımlanmıştır. Burada da üzerinde anlaşmaya varılmış temel ilkeler vardır. Hükümdarlar bütün olarak İslam topluluğuna karşı, onun çıkarlarını korumak, düşmanlara karşı topluluğu savunmak, amaçlarının bayraktarlığını yapıp ilerletmek gibi görevler üstlenmekte; ayrıca tebaanın bu dünyada iyi birer Müslüman gibi yaşaması; böylece öte dünya için kendisini hazırlanmasına uygun koşulları oluşturmakla yükümlü sayılmaktadır. Hükümdar bütün bunların karşılığında tebaasından, günah hariç, her alanda kendisine itaat etmelerini buyurma hakkı kazanmaktadır. Tebaanın itaat görevi ise çizilen bu sınırlar içinde, tam bir itaat olmaktadır..
Sayfa 126 - Kronik KitapKitabı okudu
Reklam
Osmanlı payitahtında yabancı elçilik konumuna 16. yüzyıldan itibaren izin verilmiş, fakat sultanlar 18. yüzyılın son yıllarına kadar dış ülkelerde daimi elçilikler açmamış, diplomat tayin etmemiştir..
Sayfa 142 - Kronik KitapKitabı okudu
Genel olarak İslam dünyasında yerlerin kutsanmışlığı yaygın görülen bir şeyse de, yaşayan kimselerin ve insanların eylemlerinin kutsanmışlığı İslam'ın kesinlikle kabul etmediği bir şeydir..
Sayfa 133 - Kronik KitapKitabı okudu
Müslüman devrimciler İslam'ın doğuşunun kendilerinin paradigmalarını oluşturduğunu düşünmekte ve putperestliğe zulme karşı ayaklandıklarını söylemekte, hakiki bir İslami toplum düzeni kurmak, daha doğrusu böyle bir düzeni yeniden canlandırmak için mücadele ettiklerine inanmaktadırlar..
Sayfa 12 - Kronik KitapKitabı okudu
İlk Hıristiyan siyaset kuramcısı olan Aziz Augustinus'a göre siyasal yapı insan zihninin bir ürünü olup kötü bir şeydi. Devlet ise, insanoğlunun cezalandırılması için; en azından ilk günahın ödenmesi gereken bir karşılığı olarak ortaya çıkmıştır..
Sayfa 53 - Kronik KitapKitabı okudu
Reklam
Müslümanlara göre bu tür dönemlerde iktidarın meşruiyet kazanmasında en kısa, en etkin yol ulusçuluk, yurtseverlik ya da bir hanedanın meşru haklarını ileri sürmek değil, yönetimi elinde tutan iktidar çevresinin İslam'dan ve onun kavramlarından hareket etmesidir. Bu, bugün de böyledir..
Sayfa 17 - Kronik KitapKitabı okudu
İslam hukukçularına göre, bir kez başa geçmiş bir hükümdarın belirli bir otoriteye sahip olduğunu kabul etmek gerektiği ve tebaasının hükümdara itaat etmesinin hem siyasal hem de dini bir şart sayıldığı doğrudur. Ama ne kadar büyük olursa olsun hükümdarın otoritesi çok önemli bir sınırlamaya tabi sayılmıştır..
Sayfa 63 - Kronik KitapKitabı okudu
İlke olarak şeriat, diğer alanlarda olduğu gibi devlete ilişkin alanlarda da vahye dayanıyordu ve dolayısıyla değişikliklere açık değildi..
Sayfa 59 - Kronik KitapKitabı okudu
İslam devletlerini; hükümdarının bütün iktidarı eline geçirmiş bir despot ve tebaasının da tamamen onun merhametine kalmış ve sığınacak hiçbir hukuki güvenceye sahip olmayan bir sistem olarak resmetmenin gerçekçi yoktur. Böylesi bir İslam devleti tasavvuru kurumsal yönden de, uygulama yönünden de yanlıştır..
Sayfa 62 - Kronik KitapKitabı okudu
165 öğeden 101 ile 110 arasındakiler gösteriliyor.