Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kur'an'ın Temel Kavramları

Yaşar Nuri Öztürk

Kur'an'ın Temel Kavramları Gönderileri

Kur'an'ın Temel Kavramları kitaplarını, Kur'an'ın Temel Kavramları sözleri ve alıntılarını, Kur'an'ın Temel Kavramları yazarlarını, Kur'an'ın Temel Kavramları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“İyilik ve güzellikten sana her ne ererse Allah'tandır. Kötülük ve çirkinlikten sana ulaşan şeyse kendi nefsindendir." (Nisa, 79)
Ehlikitap'ın sadece zalim olanlarına şiddet gösterilir. Onların zalim olmayanları ile mücadele en güzel biçimde, en güzel yollarla yapılacaktır. (29/46) O halde, Kur'an'ın, inkarcılarla mücadelede şiddet ve katılık (şiddet ve gılzat) isteyen ayetlerini bu insanların zalimleri için geçerli saymak Allah'ın emridir.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Başka dinlerdeki zalim olmayanlar, sizin dininizdeki zalimlerden yeğdir.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Zulme rıza göstermek, zalima karsı çıkmamak da bir zulümdür.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Zulme karşı savaşmak için zulmün Müslümana yapılması şartı aranmaz. Kur'an'ın insanı, dünyanın herhangi bir yerinde zulme uğratılanları kurtarmak için de savaşabilir, hatta savaşmalıdır.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Kur'an saldırı savaşına izin vermez. Din yaymak için savaşa da izin verilmemiştir. Tek gerekçe zulümdür, zulme uğramaktır.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Zulüm
Zulüm her toplumda olmuştur, olacaktır; ama zulmün egemenliği başka bir kavramdır. Aydınlar susunca zulüm sadece 'olmaz', egemen olur.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Zulüm
Aydınlar susunca, zulüm kökleşir! Onun içindir ki, bir coğrafyada vücut bulan tüm zulümlerde o coğrafyanın aydınlarının tartışmasız payı vardır. Aydının uyarı görevini yaptığı toplumlarda zulüm bulunabilir ama egemen olamaz. Kur'an, bu noktada, 'birikim sahipleri'nden söz etmektedir. Aydınlar da birikim sahipleridir. Onlarda bilgi birikimi vardır, servet sahiplerinde ise mal ve imkân birikimi. Birikim sahiplerinin susması, zulmü kader haline getirir ve bu kader, ülkeleri de uygarlıkları da çökertir
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Şirk ne ateizmdir ne de dinsizlik, şirk bir dindir ama Allah'ın yanına yöresine yedek ilahlar koyan bir dindir. Kur'an, savaşını bu yedek ilahlı dine karşı vermektedir, ateizme karşı değil.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Kur'an'da ateizm kavramı yoktur. Çünkü insan, doğası gereği ateist olamaz; sadece gerçek Tanrı yerine sahte ilahlar koyar.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Çok ilginçtir, Kur'an, ateizmden söz etmez. Hayat ve ölümün Tanrı'nın değil, zamanın bir eylemi olduğunu söyleyen 'dehrîler', (bk. Câsiye, 24), tanrıtanımazlar değil, zamanı Tanrı'nın yerine koyanlar, daha doğrusu zamanı tanrılaştıranlardır.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Düşmanın belirlenmesinde din ve iman kıstası yerine, bir hukuk kavram ve terimi olan zulüm kullanılmıştır. Zulme düşmanlık, zulme karşı savaşmak hakkını verir. Zulme karşı savaş, zulme uğrayanların müslümanlığı kaydına bağlanmamıştır. Kayıt, bizzat Kur'an tarafından 'insan' diye konmuştur. Hangi dinden, ırktan, bölgeden ve renkten olursa olsun, insan.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Kur'an, bir din kitabı olarak bilinmekle birlikte tek düşman olarak dinsizliği veya ateizmi değil, zulmü hedeflemiştir. Bu, tarihin, din alanındaki en muhteşem devrimlerinden biri, belki de en muhteşemidir. Ve bu satırların yazarına göre, bu, peygamberler tarihinin en büyük mucizesidir. Bir din kaynağının, düşmanlık kıstası olarak sadece zulmü esas alması, tarihin tanıdığı en sarsıcı tespittir. Kur'an, bir tek insan tipine düşmanlığa izin vermektedir: Zalim. "Zulme sapanlardan başkasına düşmanlık edilmez." (Bakara, 193)
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
Kur'an, şu soruyu da cevaplamaktadır: Allah zalimlere neden fırsat veriyor? Cevap şudur: Allah bundan habersiz değildir. Ancak insanın tekâmülü için böyle bir fırsatın tanınması gerekiyor. Dünya planından baktığımızda, zalimin bu fırsatı elde etmesinin iki sebebi vardır: Mazlumun tam mazlum olmaması, tekâmülde zulüm ve adalet zıtlarının lüzumlu oluşu. Zulmün tamamen kalkması hayat ve insan gerçekleriyle çelişir. Çünkü dünya, zıtların varlığıyla oluşan bir hayata mekânlık etmektedir. Zıtların çarpışması esasına oturmayan âlem, ölüm ötesi âlemdir ki, orada zaten zulüm söz konusu olamaz.
Yeni Boyut YayınlarıKitabı okudu
188 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.