Medya ve İletişim Sosyolojisi

Eric Maigret

Medya ve İletişim Sosyolojisi Sözleri ve Alıntıları

Medya ve İletişim Sosyolojisi sözleri ve alıntılarını, Medya ve İletişim Sosyolojisi kitap alıntılarını, Medya ve İletişim Sosyolojisi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“İletişim, içinde tüm insan etkinliklerini banndıran bir ana kalıptır (İletişim ve Toplum, 1951).
Sayfa 124Kitabı okudu
Anglosakson ampirik araştırması gücünü, üreticiyi ürüne, “habere" -haberin işlevselci tanımıyla ülküselleştirilmesi tehlikesine karşın- bağlamasıdır. "Kıta" Avrupası sosyolojisi öncelikle kimliklerle ve üreticilerin yeğledikleri yollarla⁷ ilgilenir. Aynı haberin "medyalararası" çeşitlemelerini (Eliseo Véron, 1981), farklı iletişim araçlarının söylem biçemlerini ya da zorlamalarını (örneğin Patrick Charaudeau'nun çalışmalarıyla, 1997, Paolo Fabbri'nin, Gianfranco Bettetini'nin ve Francesco Casetti'nin Italyan semiyolojisiyle...), sözcük dağarcıklarını (Simone Bonnafour, 1991) betimlemeye çalışan gösterge çözümlemesi uzmanlarının içeriğini, televizyon düzeni üzerine siyasal bilimler uzmanlarının (Arnaud Mercier, 1996) araştırmalarını genellikle bir yana bırakır. ⁷ Bununla birlikte meslekler sosyolojisindeki yeni gelişim (Siracusa, 2001) ve tarihçi Jérôme Bourdon’un çalışmaları (1994) unutulmamalıdır. .Véron, Eliseo, Construire l'événement. Les médias et l’accident de Three Mile Island, Minuit, 1981, Paris. Charaudeau, Patrick, Le Discours d’information médiatique. La construction du miroir social, Nathan, 1997, Paris Bonnafous, Simone, L’Immigration prise aux mots. Les immigrés dans la presse au tournant des années 1990, Kimé, 1991, Paris. Mercier, Arnaud, Le Journal télévisé. Politique de l’information et information politique, FNSP, 1996, Paris
Reklam
Barthes’ın Çağdaş Mitler’inde (Mythologies) toplanan parlak yazılan, reklamsal, oyunsal ya da politik  sahneye koyuşlann birçok boyutunu aynntılandınr ve mitlerle  karşılaştınlan medyatik anlatılann konumunu tanımlamayı de- neyen kuramsal bir metinle sona erer. Mitlerin özü, konularını tartışılmaz kılmaktır, bunu da onlan maskeleyerek değil, doğallaştırarak, apaçık bir gerçeklik kılarak yaparlar. (...) “Mit hiçbir şeyi gizlemez; işlevi biçimi bozmaktır, ortadan kaldırmak değil. Kavramın biçime göre hiçbir gizliliği bulunmaz: Miti açıklamak için bir bilinçaltına hiç gerek yoktur.”  Mit, bir “dil uçuşudur”, ekonomik ve politik evrende buıjuva  sınıfının yasasına boyun eğen toplumsal çevrelerin, zaten varolanı tamamlayan bir yoksullaştınlmasıdır. Kitleler, buıjuva sınıfının gerçek silahlı kollan olan basın yazarlan tarafından hayasızlıkla üretilen iletilere karşı belli bir uzaklıkta duramazlar,  bu iletilerin gerçek yüzünü yalnızca mitologlar (Barthes’la birlikte) anlayabilirler.
Düşünsellik tanım gereği kendi kendine dışsallığı içeren iletişimsel bir süreç olduğundan, birey kendisini kendisi olarak tanımadan önce nesne olarak tanımak için ortak bir aracı, dili kullanan toplumsallaşmış bir hayvandır.
Sayfa 57 - George H. Mead
Kuralların öğrenimi ve içselleştirilmesi yalnızca kendi bencil zevkleriyle ilgilenmekle yetinmeyen toplumsal varlıkları biçimlendirir.
Sayfa 47
İnsan teknik nesneleri yarattığı ve kullandığı zaman doğanın alanını, cansız nesnelerin alanını, kültürün alanı uğruna terk eder. Teknik, ancak doğanın değişimi olarak değer kazanır, işlevsel boyutlarına karşın şimdiden toplumsal bir sorundur.
Reklam
23 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.