Modern Mimarlığın Öncüleri

Mies Van Der Rohe ve Gökdelen

Kolektif

Mies Van Der Rohe ve Gökdelen Gönderileri

Mies Van Der Rohe ve Gökdelen kitaplarını, Mies Van Der Rohe ve Gökdelen sözleri ve alıntılarını, Mies Van Der Rohe ve Gökdelen yazarlarını, Mies Van Der Rohe ve Gökdelen yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
111 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
25 saatte okudu
"Form follows function" der Sullivan; yani biçim işlevi izler. Bu düşünceyi, mimari eserlerin dış görünüşlerini her şeyden üstün tutan Formalist'lere yöneltir. Onlar, mekanın kullanışlı olmasından ziyade, dikkat çekmesi gerektiğini savunurlar. Eserlerini incelediğimizde ise, bir zamanlar yanında çalışmış olan Mies'in de bu düşünceyi onayladığını ve hayatına yansıtmaya çalıştığını görüyoruz. Öyle ki, tasarımını yaptığı binalar ile ilgili verdiği röportajlarda bu düşünceyi açıkça belirtmektedir. Formun amaç değil yalnızca sonuç olabileceğini (42) ve form için yaşamın ya da kişinin içinden gelerek açığa çıkartılabilecek bir şey olduğunu (46) söylemesi; bu konudaki kimliğini gözler önüne sermektedir. Mies'in form konusundaki görüşlerinin yanı sıra; mimarlığın özünü ortaya koyuşunu, mimarlıkta karşılaştığı temel sorunlara bulmaya çalıştığı cevapları ve deneme-yanılma yollarıyla mimari kişiliğini oluşturuşunu bizlere sunan bir şölen niteliğindeki bu kitap; Doğan Kuban ve İhsan Bilgin tarafından derlenmiş, Mies'in kendi söylemleriyle desteklenmiştir. Mies'te Çağdaş Mimarlık Tarihi dersinde anlatılanlardan daha fazlasını bulmak ve onun mimarlık adına yaptıklarını anlamak için kesinlikle okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Zira ben, dersi dinlerken Mies'i ne kadar tanıyamamış olduğumu gördüm, kitapla buluştuğumda.
Mies Van Der Rohe ve Gökdelen
Mies Van Der Rohe ve GökdelenKolektif · Boyut Yayın Grubu · 20027 okunma
Eleştirmenin rolü bir sanat işinin değer ve önemini test etmektir. Bunu yapmak için bir eleştirmen öncelikle o sanat eserini anlamak zorundadır. Bu kolay değildir. Sanat ürünlerinin kendi hayatları vardır. Bunu herkese açıklamazlar. Eğer bizim için bir anlamları olmak zorundaysa, onlara kendi gerçeklikleri ile yaklaşmalıyız. Bu aynı zamanda da eleştirinin varolma olanağı ve sınırıdır. Eleştirinin bir diğer sınırı gerçekte ölçülemeyen değerlerin hiyerarşisidir. Doğru eleştiri daima bir dizi değerlere hizmet eder.
Sayfa 48 - Boyut Yayın Grubu, 2002Kitabı okudu
Reklam
Biçim olmayan aşırı biçimlenmişten daha kötü değildir. Birincisi hiçbir şeydir, ikincisi sadece görünüştür. Gerçek form gerçek yaşamı önceler.
Sayfa 45 - Boyut Yayın Grubu, 2002Kitabı okudu
Faydacıl binalarımız mükemmel işlevsellikleri ile eğer gerçek anlamda kendi zamanlarını yorumluyorlarsa mimarlık adına değerli olabilirler.
Sayfa 45 - Boyut Yayın Grubu, 2002Kitabı okudu
Mimarlığımızda geçmişin formlarını kullanmaya çalışmak ümitsizdir. (…) İleriye gitmek ve geriye bakmak olanaklı değildir; geçmişte yaşayan birisi ilerleyemez.
Sayfa 44 - Boyut Yayın Grubu, 2002Kitabı okudu
Yunan tapınakları, Roma bazilikaları ve Ortaçağ katedralleri bir çağın temsilcileri olarak bizim için bireysel mimarlık ürünlerinden daha önemlidir. Bu binaları yapanların adını kim sorar? Onları kimlerin yarattığı önemli değildir. Onlar kendi zamanlarını ifade ederler. Onların gerçek anlamı kendi çağlarının sembolü olmalarıdır.
Sayfa 43 - Boyut Yayın Grubu, 2002Kitabı okudu
Reklam