Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Akımlar, Filozoflar ve Temel Sorunlar

Ortaçağ İslam Kültüründe Felsefe

Hasan Aydın

Ortaçağ İslam Kültüründe Felsefe Gönderileri

Ortaçağ İslam Kültüründe Felsefe kitaplarını, Ortaçağ İslam Kültüründe Felsefe sözleri ve alıntılarını, Ortaçağ İslam Kültüründe Felsefe yazarlarını, Ortaçağ İslam Kültüründe Felsefe yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
560 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
İslam Felsefecileri
Gaayet güzel bir eser. Özellikle Jung, Ezoterizm veya Tanrıya ulaşma hususunda genelden farklı metodları ilgi çekici buluyorsanız muhakkak okuyun. İçinde Aristocu İslam filozofları, tabiatçı İslam filozofları vs var. Dine merakı olanların özellikle okumasını tavsiye ediyorum.Farabi ve Kindi beni çok etkilemişti. Tanrısallık ve erişmişlik yolculuğunda olduğunu düşünüyorsanız mutlaka okuyun. Sıfır felsefe bilgisi ile okunması zor bir kitap, dikkatli okuyup kendinizi kitaba vermediğiniz zaman sayfa başına dönmeniz muhtemel.
Ortaçağ İslam Kültüründe Felsefe
Ortaçağ İslam Kültüründe FelsefeHasan Aydın · Bilim ve Gelecek Yayınları · 201711 okunma
Öyle görünüyor ki, İhvan es-Safa ve Hullan el-Vefa dini-siyasi amaç­larla bir araya gelmiş Basra merkezli bir topluluğun adıdır…Topluluğun örgütlenme biçiminin ve gizli yapısının, Eski Yunan'da siyasal olaylara da karışan Pythagoras cemaatiyle benzerliği oldukça dikkat çekicidir. Zaten Risaleler'de, Pythagoras'tan büyük bir saygıyla söz edilir. Adlarına bakarak onların "nefslerinin arılığı ve birbirlerine bağlılıkları dolayısıyla bir ara­ya gelmiş kişiler" oldukları söylenebilir. Bu ad, kimi araştırmacılara göre, Beydeba'nın Kelile ve Dimne adlı yapıtının Tasmalı Güvercin Hikayesi'nden alınmıştır
Reklam
Pythagorasçılığın MÖ 100 yıllarındaki yeniden canlanma döneminde or­taya koyduğu fikirlere göz atacak olursak, şu ilginç noktalar dikkati çeker: İnsan nefsi 3 parçadan ibaret görülmüştür: Nous, Thumos ve Prenes (belki de akıl, nefs ve ruh üçlemesinin kaynağı). Bunlardan yalnızca Tanrısal kaynaklı nous (akıl) ölümsüzdür.Tabiat canlıdır; canlılığın kaynağı ise ısıdır. Güneş ve yıldızlar birer tanrı olup, aynı zamanda birer ısı merkezidirler (daha son­ra gök cisimleri tanrı olmaktan çıkıp, melekler olarak düşünülecektir). Gök cisimlerinin hareketleri sayılar sayesinde uyumlu ve düzenli bir hale getiril­miştir
...yüklemi olduğu şey hakkında hiçbir şey söylemediği için, şeyin yüklem olduğu önermeler en yararsız önermelerdir.
Sayfa 537 - Bilim ve Gelecek KitaplığıKitabı okudu
Akıl göze, şeriat ışığa benzer; ışık olmayınca göz, göz olmayınca da ışık bir işe yaramaz. (...) şeriat dışsal bir akıldır, akıl ise içsel bir şeriattır. Gazzali
Sayfa 330 - Bilim ve Gelecek KitaplığıKitabı okudu