Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Rüyadan İmparatorluğa: Osmanlı

Caroline Finkel

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Yüzyıllar boyunca Osmanlı iktidarına meydan okuyanların sayısı az değildi. Dolayısıyla hanedanın yönetimini meşru göstermek çok önemliydi. Ancak Osman'ın rüyası efsanesi tüm meydan okumaları etkisizleştirmek de yeterli olmadı ve doğmakta olan Osmanlı Devleti'nin bölgenin siyasi tarihindeki yerini belirlemek üzere daha somut bir mirasa gerek duyuldu
Sayfa 10 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Osmanlı tarihçileri ne Orhan'ın Hristiyan Bizans İmparatoru VI. Ionnes ile ittifakından ne de prenses Teodora ile evliliğinden söz ederler.Çünkü bu çizmeye çalıştıkları yeni gelişen İslami bir imparatorluk resmine aykırı olacaktı
Sayfa 14 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Murad'ın ölümünden sonra oğlu Bayezid komutayı ele aldı ve Osmanlı hanedanlığı tarihinde ilk kaydedilmiş kardeş katili olarak kardeşi Yakub'u öldürüp tahtı sağlama aldı
Sayfa 19 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
15 yüzyıl sonlarındaki halk destanlarına göre Osman'ın babası Ertuğrul'a Söğüt civarındaki araziler Rum Selçuklu sultanı tarafından bizzat verilmişti bu iddia Selçuklu sultanının Osman'a Selçukluların meşru varisi olduğunun işareti olarak at kılından bir Tuğ bir davul ve bir hil'at gibi nişanlar verildiği ölçüsüyle destekleniyordu. Bundan bir yüzyıl sonra 1575'te ise bir Osmanlı nişancısı bu nişanları verildiğinin kaydı olduğunu öne sürülen sahte belgeler hazırlamıştı. Bu öyküler Osmanlı'nın Selçuklu mirasını devralma hakkına ilişkin sorunları yanıtlıyordu,ama Osman rakiplerine göre daha da soylu olmalıydı.Böylece 15 yüzyıl başlarından itibaren Timur oğulları ve Osman'ın aşiretinin dahil olduğu göç dalgasından sonra batıya gelen Ak koyunu Türkmen boyları Konfederasyonu gibi rakip devletlerin karşısında Osmanlıların kökenlerinin Orta Asya'daki Türk Oğuz boyuna ve onların Doğu'yu oğlu Yasef'e bağlandığı rivayet edilen ünlü ataları Nuh peygambere dayandığı söylenmeye başladı. Bize ulaşan metinlerde Osman'ın ailesinin daha az romantik bir geçmişi olduğu aslında Osman'ın basit bir köylü olduğu imaları vardır. Bu diğer geleneğin onun ataları olarak Hicaz'da Arapları göstermesi Osmanlıların bir dönem meşhur oluklarını kanıtlamak için en iyi yolun böyle bir uydurma soy ağacı olduklarını düşündüklerinin işareti olabilir
Sayfa 10 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Mustafa Kemal iktidardaki ilk yıllarını Türk halkını imparatorluk gereğini terk etmeye, molla baskısından kurtulmaya ve çağdaş dünyayı benimsemeye yönelten ve devrim diye adlandırdığı bir dizi reformu adadı
Sayfa 1 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Derviş ile camiye gidenin dini uygulamaları tek bir binada yan yana sürdürülebilirdi ve bugün Sünni İslam ile bağlantılandırılan birçok Cami bir zamanlar hem Derviş Tekkesi,hem de cemaatin ibadet yeri olarak daha geniş bir işleve sahipti
Sayfa 9 - Timaş yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Varad kuşatmasındaki garip bir ayrıntı, bunu Osmanlıların iki yüzyıl önce Konstantinopolis’i fetihleriyle ilişkilendiriyordu: Konstantinopolis’i "koruyan" at üstündeki İmparator Jüstinyen heykeli gibi, Varad’ın da "koruyucu" bir tılsımı (14.yüzyıl sonlarından kalmış, Ortaçağın Macar aziz-krallarına ait dört bronz heykel) vardı. Dönemin Erdel tarihçileri, Macarların bu heykeller yerlerinde kaldıkça hiçbir diğer gücün kenti alamayacağına inandıklarını yazıyorlardı; bu nedenle Osmanlılar da top ateşini doğrudan heykellere yönelttiler. Heykelleri yıkmayı ve kaleyi almayı başaran Osmanlılar, heykellerin parçalarını Belgrad’a götürdüler ve eriterek, "Macarların tanrıları" adını taktıkları toplar yapmakta kullandılar.
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.