Türkler'in İslamiyet'ten Önceki Dini

Şamanizm

Cemal Şener

Şamanizm Gönderileri

Şamanizm kitaplarını, Şamanizm sözleri ve alıntılarını, Şamanizm yazarlarını, Şamanizm yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Araplar eliyle Türkler'i kendi dinleri olan İslam'a davet yöntemi; kılıç, kırbaç, kan, ölüm, gözyaşı, talan, yağma, esaret, kölelik ve kırımdır. Türkler bu durumda İslam'ı nasıl gönüllü seçebilirler. Elbette zorla, baskı ile seçmişlerdir, daha doğrusu kabullenmek zorunda kalmışlardır.
Sayfa 89 - Etik YayınlarıKitabı okudu
Yeni dine çağrı, tebliğ vs. yerini ; mala tebliğe, servete, mülke, zenginliklere çağrıya dönüşün­ ce "tebliğ"in yerini kitle katliamları almıştır.
Sayfa 88 - Etik YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Türkler, İslamiyet'e Arap şovenizmi ve Emevi despotluğu nedeni ile de oldukça direnirler. Zaten hiçbir toplum kendi eski kültürünü, alışkanlıklarını, değer yargılarını yeni bir kültürle, dinle tanışır tanışmaz tatil edecek değildir. Türkler de doğal ref­lekslerini göstermişlerdir. Ama bu doğal reflekse karşı Arap or­duları acımasız davranmışlardır.
Sayfa 87 - Etik YayınlarıKitabı okudu
Hz. Ali ve Oğullarının Katli...
Ebubekir'in halifeliğine de kar­şı koymalar olur ama sonuç değişmez. Arkasından ikinci Halif e Ömer olur. Onu da Osman izler. Sıra Ali 'ye gelince ise, Muavi­ye bu durumu engellemeye çalışır. İslamda saflar iyice belirgin­leşir. Gerginlik Ali 'nin Hariciler tarafından katliamı ile noktala­nır. Bunu ise Hz. Ali'nin oğulları Hz. Muhammet'in torunları Hasan' ın zehirletilerek, Hüseyin' in de Kerbela' da aile çevresi ile birlikte aç ve susuz bırakılarak katledilmesi izler.
Sayfa 87 - Etik YayınlarıKitabı okudu
Hz. Muhammet yaşadığı dönemde, kendisinin bu dünyadan göçünden sonra yerine Hz. Ali 'yi düşündüğünü yakınındaki in­sanlara değişik zamanlarda küçük veya büyük toplantılarda açıklamıştı. Ama kendisinin vefatından sonra durum kendi düşündüğü gibi olmadı. Peygamber'in cenazesi henüz kaldırılma­ dan, önceden var olan ihtilaflar zamansız bir tarzda ortaya çıktı. Emeviler'in temsilcileri Ömer ve Osman ve çevresi Ebubekir'i bir oldu bitti ile halif e yaptılar. * Bu durumdan Hz. Muhammet'in yakınlan en başta kızı Hz. Fatma ve Hz. Ali çok rahatsız oldular. Böylece İslam içindeki ilk büyük ayrılığın temelleri atılmış oldu. Taa günümüze kadar gelen ... Tarihte Ali ve çevresine kadar yapılan bu haksızlıktan dolayı Ali'yi tutanlara, Ali yanlılarına; Ali Şiası, Alevi denme­sinin kaynağı bu olaya dayanır.
Sayfa 87 - Etik YayınlarıKitabı okudu
Türkler'le İslamiyet tanıştığında, İslamiyet belli bir ta­rihsel süreçten geçmiş ve oldukça farklılaşmıştı. İşte bu farklıla­şan Arap İslamı şoven, ırkçı, despot bir İslam'ı temsil ediyordu. Araplar'ı esas Müslüman, Arap olanları ise; mevfili Müslüman, yani köle Müslüman olarak tanımlıyorlardı.
Sayfa 86 - Etik YayınlarıKitabı okudu
Reklam
80 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.