Şarkiyatçılık kitaplarını, Şarkiyatçılık sözleri ve alıntılarını, Şarkiyatçılık yazarlarını, Şarkiyatçılık yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Gramsci, sivil toplum ile siyasal toplum arasında, kullanışlı, çözümleyici bir ayrım yapar; buna göre sivil toplum, okullarda, ailelerde, sendikalarda olduğu gibi gönüllü (en azından, akla yatan, zor kullanılmayan) ilişkilerle kurulur; siyasal toplumsa, yönetimdeki rolü dolaysız egemenlik olan devlet kurumlarıyla (ordu, polis, merkezi bürokrasi). Kültürün işlerlik kazandığı yer de sivil toplumdur kuşkusuz; bu işleyişte, düşüncelerin, kurumların, başka insanların etkisi, egemenlik aracılığıyla değil, Gramsci'nin rıza dediği şey aracılığıyla açığa çıkar. Dolayısıyla, totaliter olmayan her toplumda, belirli düşünceler diğer düşüncelerden daha etkili olduğu gibi, belirli kültürel biçimler de diğer biçimlere egemendir. Gramsci bu kültürel öncülük biçimine hegemonya der; sanayileşmiş Batı'daki kültür yaşamını anlayabilmek için zorunlu bir kavramdır bu.
Şark'ın hareketsiz bir doğa olgusu olmadığı kabulüyle başladım işe. Nasıl Garp'ın kendisi belli bir yer değilse, Şark da belli bir yer değildir. Vico'nun önemli gözlemini, insanın kendi tarihini yaptığı, bilebileceğinin de kendi yaptığı şey olduğu gözlemini lafta bırakmayıp coğrafyaya uygulamamız gerekiyor: Tarihsel varlıklar bir yana, (yerler, bölgeler, "Şark" ya da "Garp" çeşidinden coğrafi bölümlemeler gibi) coğrafi ve kültürel varlıklar da insan yapımıdır. Dolayısıyla, Batı kadar Şark da, kendisine Batı'da ve Batı için gerçeklik ve mevcudiyet kazandıran bir tarih ile bir düşünme geleneğine, bir ortak imge ve sözcük dağarcığı geleneğine sahip bir fikirdir. Böylelikle bu iki coğrafi varlık birbirini destekler, bir ölçüde birbirini yansıtır.
Podcasti dinlemek için YouTube linki:
youtu.be/ddNst2rRVM0
Selam kitapçokseverler. Bu bölümde karşılaştırmalı edebiyat profesörü ve aktivist, teorisyen Edward W. Said'in Şarkiyatçılık eserini konuşuyoruz.
Şarkiyatçılık nedir? Şarkiyatçılığın etkinlik alanı, Şarkiyatçı yapılar ve yeniden yapılandırmaları ve bugünkü Şarkiyatçılık başlıkları üzerinden Said'in fikirlerini tartışıyoruz.
Fransa Kralı IV. Philippe(Yakışıklı Philippe)'in Doğu'ya akınlar düzenleyen Haçlı Ordusu, Tapınak Şövalyeleri'nin kazandığı güç ve büyük serveti, Papalık Meclisi'ni Roma'dan Fransa'ya Avignon'a getirmesiyle başlayan Şarkiyatçılığın, Napolyon Bonapart'ın Mısır Seferi'yle yükselişe geçişini, Silvestre de Sacy ve Ernest Renan'ın kurduğu antropoloji ve filoloji laboratuvarıyla bilimselleşmesini konuşuyoruz.
Keyifli dinlemeleriniz olması dileğiyle.
Sevgiler.
ŞarkiyatçılıkEdward Said · Metis Yayınları · 2016491 okunma