Tantra Deneyimi: Aşk Devrimi

Osho

Tantra Deneyimi: Aşk Devrimi Gönderileri

Tantra Deneyimi: Aşk Devrimi kitaplarını, Tantra Deneyimi: Aşk Devrimi sözleri ve alıntılarını, Tantra Deneyimi: Aşk Devrimi yazarlarını, Tantra Deneyimi: Aşk Devrimi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Cinsel bir ilişki ruhsal bir dostluğa yükselmediği sürece, o sıkıcı olacaktır. İlişki sadece fiziksel ise, o zaman beden yorulur, sıkılır. Bedenin heyecana ihtiyaç duyar, beden yeniye ihtiyaç duyar, beden heyecan uyandıran şeye ihtiyaç duyar. Beden her zaman yeni bir şeye hasret çeker... Eğer ilişkin sadece seks ile tanımlıysa ve içinde başka bir şey yoksa o zaman evlilik fahişeliği yaratacaktır. Fakat evliliğin bedeninden daha derinse, o zaman gerek yoktur. Her bir insanoğlu, kadın veya erkek, sonsuz bir boşluktur... Keşfetmeye devam edersin, keşfetmeye devam edersin, onun sonu yoktur. Her bir insanoğlu, kadın veya erkek, her gün o kadar canlı, o kadar yenidir ki; yeni yapraklar çıkar, yeni çiçekler açar, yeni bir iklim, yeni ruh halleri. Eğer seversen, gerçekten yakınlaşırsan, yanında asla eski aynı kadını bulmayacaksın, asla eski aynı adamı bulmayacaksın. Yaşam öyle muazzam bir dinamizmdir. Fakat sen sevmiyorsun! Bedende takılmışsın. İçeri bakmıyorsun, sürekli değişen içsel gökyüzüne bakmıyorsun... Daha fazla hangi değişikliğe ihtiyacın var? Fakat sen ona bakmıyorsun. Elbette beden aynıdır, o zaman heyecanını kaybeder.
Sayfa 245 - Ganj YayıneviKitabı okudu
Kendinle ilişki kurmak meditasyon demektir; varoluşla ilişki kurmak duadır. İnsan mutluk dilini unutmuştur. Bu yüzden yabancı gibi gözükürüz, yuvamızda yabancı, kendimize yabancı. Kim olduğumuzu bilmiyoruz ve neden olduğumuz bilmiyoruz ve neden var olmaya devam ettiğimizi bilmiyoruz. Sonsuz bir bekleyiş gibi gözüküyor... Godot'yu
Sayfa 213 - Ganj YayıneviKitabı okudu
Reklam
Tantra ve yoga insan psikolojisinde - bedende değil, süptil psikolojide - yedi merkez olduğunu varsayar. Aslında onlar birer metafordur, fakat içsel insana ilişkin bir şeyleri anlamak açısından çok, çok faydalıdır. Bunlar yedi çakradır. İlki ve en temel olanı muladhar diye adlandırılır. Muladhar en asli, en temel olan demektir. Mul köklerin temeli
Sayfa 205 - Ganj YayıneviKitabı okudu
Sadece zihni, zihnin nereye gittiğini izle. İçinde derin bir tohum olmalı. O tohum yok olmadan, zihni durduramazsın. Zihin senin en içteki tohumunun talimatını dinliyor. Birisi seks hakkında düşünüyor: O zaman bir yerde bastırılmış cinsellik vardır. Zihnin nereye koştuğunu izle: Kendine derin bir biçimde bak, tohumların nerede olduğunu bul. Zihin
Sayfa 202 - Ganj YayıneviKitabı okudu
Orgazmın dışarıdaki insanla, kadınınla, erkeğinle bir ilgisi yoktur. İkincisi, senin seks enerjinle bir ilgisi yoktur. Kadın senin seks enerjini tetikler, seks enerjin senin beyin enerjini tetikler; bir beyin merkezi tetiklenmiştir fakat orgazm kesinlikle orada, beyninde, kafanda meydana gelir. Pornografi bu yüzden caziptir çünkü pornografi
Sayfa 173 - Ganj YayıneviKitabı okudu
Hiçbir şey, varoluşu tanımlayamaz çünkü her şey onun içindedir ve o her şeyden büyüktür. O bütün parçaların toplamından büyüktür. Şimdi bu anlaşılmalıdır... Tantra yaklaşımlarından biri. Bir güle bakarsın. Bir kimyagere gidebilirsin ve o çiçeği analiz edebilir ve sana nelerden, hangi maddeden, hangi renklerden meydana geldiğini söyleyebilir. Onu parçalayıp inceleyebilir. Fakat eğer "Onun güzelliği nerede?" diye sorarsan, omuz silker. "Ben içinde bir güzellik bulamadım. Bütün bulabildiğim şu: Şu kadar renk, şu kadar madde, şu kimyasallar. Hepsi bu. Ve hiçbir şeyi atlamadım ve hiçbir şey dışarıda kalmadı. Tartabilirsin: Tam olarak çiçeğin ağırlığında. O halde, hiçbir şey artmadı. O halde kandırılmış olmalısın, o güzellik senin yansıtman olmalı" diyecektir. Tantra der ki: Güzellik vardır fakat güzellik parçaların bir araya gelmesinden fazladır. Bütünün kendisi, parçaların toplamından fazladır. Bu (Tantra yaklaşımlarından birisidir, muazzam derecede önemlidir. Güzellik, meydana geldiği şeyden fazladır. Tantra der ki: Toplam, bütünün kendisi değildir. Parçaların toplamı, bütünün kendisi değildir. Bütün, parçaların toplamından fazladır. Ve o daha fazla olanın içinde yaşam deneyimi vardır. Hiçlik (nothingness), şey gibi olmayan (no-thingness) demektir. Her şey bir araya konduğunda, varoluşu meydana getirmeyecektir, varoluş daha fazlasıdır. O her zaman, parçalarından fazladır. Bu, onun güzelliğidir, bu onun yaşamıdır. Bu yüzden muazzam güzelliktedir, bu yüzden kutlama vardır.
Sayfa 168 - Ganj YayıneviKitabı okudu
Reklam
119 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.