Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Tarihte Araplar

Bernard Lewis

Tarihte Araplar Sözleri ve Alıntıları

Tarihte Araplar sözleri ve alıntılarını, Tarihte Araplar kitap alıntılarını, Tarihte Araplar en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Halife manevi güce sahip değildi; o ne mevcut düzeni değiştirebilir ne de yeni bir nizam koyabilirdi.
Sayfa 181Kitabı okudu
Ömer Selman'a sordu: " Ben hükümdar mıyım yoksa halife mi?" Selman şöyle cevap verdi : Eğer Müslüman ülkesinde bir dirhem, yahut az veya çok vergi alırsan ve bunu kanunsuz bir şekilde kullanırsan sen halife değil hükümdarsın, demiştir. Ve Hz. Ömer bunun üzerine ağlamıştır.
Reklam
İyi bir yer, iyi bir zaman. Çünkü iyi bir Harun Reşid'in altın çağı yaşanıyordu.
Sayfa 111Kitabı okudu
Ömer Selman'a sordu: " Ben hükümdar mıyım yoksa halife mi?" Selman şöyle cevap verdi : Eğer Müslüman ülkesinde bir dirhem, yahut az veya çok vergi alırsan ve bunu kanunsuz bir şekilde kullanırsan sen halife değil hükümdarsın, demiştir. Ve Hz. Ömer bunun üzerine ağlamıştır.
Ey İccius, bugün Arapların zengin hazineleri istiyorsun. Saba ülkesinin krallarına karşı çetin bir sefer düzenliyorsun. Korkunç görünüşlü Medler için zincirler hazırlıyorsun..
Sayfa 219Kitabı okudu
Halife manevi güce sahip değildi; o ne mevcut düzeni değiştirebilir ne de yeni bir nizam koyabilirdi.
Sayfa 181Kitabı okudu
Reklam
Şeriat yalnız bir kaideler külliyâtı değil, aynı zamanda sosyal ve siyasî görünüşte bir hayat düzeni, insanları ve toplumu ileriye götüren bir ideal idi. İslâm, kanunun yalnız vahiyler vasıtasıyla Allah'tan nazil olabileceğinden yasama yetkisini kabul etmiyordu, fakat örf ve adet, medenî hukuk, hükümdarın yarı resmî bir tarzda ve tasvibi ile sınırlı olarak devam ediyordu. Şeriat yalnız bir iman ve kült olarak değil, amme, şahsî, ceza ve medenî hakları da içine alan hayatın bütün yönlerini düzenliyordu.
Sayfa 180Kitabı okudu
Selçuklular 970 yılına doğru halifelik arazisine girdiler ve kısa süre sonra Müslümanlığı kabul ettiler. Bir müddet sonra İran'ın büyük bir kısmına hakim oldular; 1055'te Tuğrul Beg Büveyhîler’i bozguna uğratıp Irak'ı Selçuklu devletine katarak Bağdad'a girdi. Birkaç yıl içinde Selçuklular Suriye ve Filistin'i zayıflamış olan Fâtımîler'den ve mahallî hakimlerden temizlediler; Arapların başarısızlığa uğradıkları Anadolu'nun büyük bir kısmını Bizanslılar’dan alarak burasını bir Türk ve Müslüman ülkesi haline getirdiler.
Sayfa 198
İslam dünyasının başına Emeviler'in yerine Abbasiler'in geçmesi sadece hanedanın değişmesinden çok daha fazlasıydı. Aslında bu İslam tarihinde, Batı tarihindeki Fransız ve Rus ihtilalleri gibi kesin bir dönüm noktasını ifade eden bir ihtilaldir.
Abbasîler iktidara dinî bir hareket sonunda geldiler. İktidarlarının dinî görünüşünü ortaya koymaya çalışarak halkın sevgilerini korumağa gayret sarfettiler. Başlangıçta din adamlarını ve fakihleri hoş tutmaları ve en azından halk arasında dinî kaidelere saygı gösterme hususunda ıs­ rar etmeleri dikkati çekmektedir. Bir Arap tarihçisi şöyle demektedir: "Bu hanedan dinî ve dünyevî kudretin birleştiril­diği bir siyaset ile dünyayı idare etti; insanların iyileri ve din­darları dinî hislerle, diğerleri ise korku ile onlara itaat ediyor­du."
32 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.