Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Tevhid ve Değişim

Celaleddin Vatandaş

Tevhid ve Değişim Gönderileri

Tevhid ve Değişim kitaplarını, Tevhid ve Değişim sözleri ve alıntılarını, Tevhid ve Değişim yazarlarını, Tevhid ve Değişim yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Onlar ilâhlığı ve buna bağlı olarak Rabb'lığı ve Melik'liği ikiye ayırıyor, tabiat üstünü Allah'a ait kılıyor, insanın bireysel ve sosyal hayatını ilgilendiren konuların İlah'lığını, Rabb'liğini ve Melik'liğini de kendilerine ayırıyorlardı. Böylelikle kendilerini söz konusu sıfatlarda Allah'a ortak kılmış oluyorlardı
Allah'ın var olduğunu kabul etmesi insanın yaratılış şartını yerine getirmesine yetecek olsaydı veya diğer bir ifadeyle Allah'ın rızasını kazanmada yeterli olsaydı, hiç kuşkusuz, kurtulanların en önde gelenlerinden ve Allah'ın rızasını kazananlardan birisi de İblis olurdu. Çünkü onun, Allah'ın varlığı konusunda bir şüphesi yoktur ancak buna rağmen o kafirdir
Reklam
Muaz b. Cebel
"Bilgi eylemin önderidir (kılavuzudur). Eylem ona bağlıdır "
Tevhid gerçeği
Allah'tan başkasının hükmüne boyun eğmemek, Allah'ın hakimiyetini dünyada tesis etmeye çalışmak ise Tevhid'in yaşantıya aktarılış biçimidir.
İnsanlar için hayat tarzı oluşturmak, onların muhasebe, hüküm ve siyasetini tayin etmek, sadece Allah'a aittir.
İbadet
"İslâm ıstılahında(terim)kazandığı anlamıyla ibadet, sadece bazı özel davranış ve hareketlerin ismi olmayıp, bilinçli şekilde gerçekleştirilen bütün bir hayat tarzı ve onu oluşturan özelliklerdir (20/14, 96/9,10)
Reklam
Sadece inanma ile değil yaşamak da gerekiyor
Tevhid'in gereği olarak açığa çıkan Allah'tan başka hiç kimsenin insanlar için hayat tarzı oluşturamayacağı esası, teoride kalmayıp uygulama gerektirir ve insanlar sadece inanmaya değil yaşamaya (uygulamaya) da cağrılırlar.
_____________________________ ⁴⁴Günümüz demokratik toplumlarda da hakimiyetin/egemenliğin halka ait olduğu ısrarlı şekilde vurgulanarak halk ilâhlaştırılır. Ancak aslında bu, gerçekte kendi ilahlıklarını gizlemek isteyen ileri gelenler'in (tağutların, yöneticilerin, zenginlerin, hatta sanatçıların) oluşturdukları yapay bir sığınaktır. Sahte biçimde ilāhlaştırdıkları halkın adına kendileri hüküm koyarak, işlerini yürütürler. Buna da halkın kendi ken- dini (temsilcileriyle) yönetmesi diyerek halkı aldatmaya ve tağutluklarını devam ettirmeye muvaffak olurlar.
Altında yatan anlam nedir
Müşrikler için asıl problem "Resûlüllah'ın getirdiği şey değil" dedir. Diğer bir ifadeyle, belki daha doğrusuyla, o sözden(Lâ ilâhe illallâh) andıklarında. Çünkü onlar Lâ ilâhe illallâh'tan bugün de çoğu zaman anlaşılan ve anlatılan "Allah'tan başka tanrı/ yaratan yoktu" gibi bir anlam ötesinde, başka bir şey anlıyor olmalarıydılar.
Mekke aristokratları, sadece La ilahe illallah hakikatı çerçevesinde birkaç ayetin geldiği ve siyasi, ekonomik, sosyal muhtevayı içeren ayetlerin henüz gelmediği dönemde "Başımıza büyük şey geldi" sözlerinde açığa çıkan korku ve şaşkınlıktan kendilerini alamayıp, Resulullah (sav)'e, O'na inananlara karşı büyük tepkide bulunurlar.
Sayfa 11 - Pınar YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Allah'ın sözü ile insanın sözü hiçbir zaman birbirine karıştırılmamalı ve özellikle de insanın sözü, Allah'ın sözünün yerine konulmamalıdır. Yoksa insanlar büyük aldanışlara sürüklenirken, bu aldanışlarını, kurtuluşun kendisi zannetmektedirler.
Sayfa 195Kitabı okudu
Beşerî bilgi doğru olsa dahi doğruluk derecesi hiçbir zaman mutlaklık düzeyine çıkamaz ve bu nedenle beşerî bilgiye mutlak itaat yasaklanmıştır. Ancak ilâhî bilgiyle çatışmadığı oranda beşerî bir doğruya şartlı itaat olabilir. Bu ise, o bilginin yanlış olabileceğini düşünmek gerektiğinin tabii sonucudur. Beşerî bilginin en önemli özelliği, mutlak olmaması nedeniyle zamana ve topluma bağlı olarak doğruluk oranını kaybetmesidir.
Sayfa 193Kitabı okudu
Adalet ki, onun ne ve nasıl olduğunu insanlar değil, tek ve gerçek İlah olan Allah belirler. Bu itibarla adalet, Allah'ın hükmünün sosyal yapıda hakim kılınmasıdır. Çünkü sadece böyle bir durumda adalet gerçekleşir. Beşerî unsurların şekillendirdiği "Adalet" ise yapay olarak oluşturulup, zulüm ve türevlerinin sevimli, hoş gösterilmiş biçiminden başka bir şey değildir.
Sayfa 144Kitabı okudu
Putun taştan veya ağaçtan bir heykel şeklinde somutlaşması bir zorunluluk değildir. Put bir ideoloji, bir sembol olabilir.
Sayfa 117Kitabı okudu
211 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.