Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Türkçe Kuran Çevirilerindeki Hatalar

Edip Yüksel

Türkçe Kuran Çevirilerindeki Hatalar Sözleri ve Alıntıları

Türkçe Kuran Çevirilerindeki Hatalar sözleri ve alıntılarını, Türkçe Kuran Çevirilerindeki Hatalar kitap alıntılarını, Türkçe Kuran Çevirilerindeki Hatalar en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Mesela, sadece Kur'an'a uymakla ve hadislere itibar etmemekle suçlanan, devrindeki zalim sultanlar ve dalkavuk alimler tarafından işkencelere tabi tutulan Ebu Hanife'nin ölümünden sonra adına nisbet edilen mezhep katkılarla şişirilerek çok farklı bir hale sokuldu.
Kuran, Mekkeli müşriklerin namaz kıldıklarını da belirtir (8:35;107:5). Ne var ki "mirac" ile ilgili rivayetin içinde bir hikaye uydurarak peygamberimizi Allah ile sıkı bir pazarlığa oturtanlar namazın 50 vakitten 5 vakite indiğini iddia etmişlerdir.
Reklam
Eziyet x Nefret Edilen Bir Pislik?
Kadınları hakir gören Emevi ve Abbasi uydurması hadisleri dini kaynak kabul edenlerin kadınlara ve aybaşı olayına bakışları elbette Kuran'dan farklı olacaktır. Nitekim Fikri Yavuz'un mealine baktığımızda ayet mealine cahiliyye devrinin anlayışının yansıdığını üzüntüyle görüyoruz: Sana kadınların ay (adet) hallerini de soruyorlar. De ki: "O, nefret edilen bir pisliktir... Kuran'da 24 yerde değişik biçimlerde geçen "eza" kelimesi hiç bir yerde "nefret edilen bir pislik" anlamına gelmez. Aynı kelimenin geçtiği diğer 23 yerde incitme, sıkıntı ve eziyet anlamlarını veren Fikri Yavuz (2:196; 2:262; 2:264; 4:102), neden sıra kadınlara gelince aynı kelimeyi "nefret edilen bir pislik"e çevirmiştir?!
[ Sana kadınların aybaşı halini sorarlar. De ki: "O bir rahatsızlıktır. Aybaşı halindeki kadınları bırakın ve aybaşından kurtuluncaya kadar onlara yaklaşmayın. Kurtuldukları zaman Allah'ın emrettiği yerden onlara varın. Allah, tevbe edenleri sever, arınanları sever (2:222) ] Hidayetimiz için herşeyi açıklayan Kuran, aybaşı halinin bütün hükmünü bu ayetle belirtir. Kuran'a göre aybaşı hali bir rahatsızlıktır ve bu süre zarfında kadınlarla cinsel ilişkiye girmek yasaktır. "Tahare" kelimesi Kuran'da bir kaç değişik anlama gelir. Örneğin: • Maddi temizlik: 25:48 • Manevi temizlik: 3:42; 33:3; 9:108; 56:79; 2:222 (son kelime) • Maddi ve manevi temizlik: 5:6; 22:26; 74:4 • Güzel, uygun: 2:232; 11:78; 33:53 • Kurtulmak, kurtarmak: 3:55; 2:222 (ilk iki kelime) Rabbimiz, aybaşı halini bir pislik olarak değil, bir eziyet olarak tanımlıyor. Öyleyse buradaki "tahare" kelimesinden türeyen "yetherne" fiilini "kurtulmak" diye çevirmek daha uygundur. Putperestler, aybaşı halini kadınlar için bir yüzkarası olarak değerlendirmişler, hatta bunun kadınlara ilahi bir ceza olduğunu iddia ederek hikayeler bile uydurmuşlardır. Mekke müşriklerinin bu anlayışı ne yazık ki uydurma hadisler yoluyla tefsir kitaplarına kadar sızmıştır. Kadınları hakir gören Emevi ve Abbasi uydurması hadisleri dini kaynak kabul edenlerin kadınlara ve aybaşı olayına bakışları elbette Kuran'dan farklı olacaktır.
2:286
Allah kimseye kapasitesinin (vusat) üstünde bir şey yüklemez. Kazandığı iyilik lehine, ettiği kötülük de aleyhinedir. 'Rabbimiz, unutur ya da yanılırsak bizi sorumlu tutma! Rabbimiz, bizden öncekilere yüklediğin gibi bize de ağır yük yükleme! Rabbimiz, gücümüzü (takat) aşan şeyleri bize yükleme. Bizi affet, bizi bağışla, bize acı! Sen mevlamızsın, kafirlere karşı da bize yardım et.' (2:286)
✔ Kuran'a abdestsizlerin dokunması haram ise, onu okuyup incelemeleri için kafirlere vermek de haram olur. Zira günaha sebep olmak da günahtır (4:85). Peygamberimiz Medine döneminde müşrik krallara yazdığı mektuplarda Besmele ile başlıyor, bazan da Kuran ayetleri ile bitiriyordu. Eldeki orijinal mektuplar bunun belgeleridir. Kuran'a abdestsiz dokunmak haram ise, peygamberimizin abdestsizlere gönderdiği Kuran ayetlerinin durumu nedir? Kuran'ın mesajı insanlara nasıl iletilir? ✔ Abdesti farz kılan ve açıklayan ayet Medine'de inmişse (5:6), Mekke'de indiği malum olan 56. suredeki bir ayetten abdesti gerektiren bir hüküm nasıl çıkarılabilir? ✔ 5:6 ayetinde abdestin namaz için alınması gerektiği buyrulur. Ayrıca "Kuran okumak istediğiniz zaman abdest alınız" diye bir emir yoktur. Evet, Kuran'a gerçek saygıyı yitiren şekilci zihniyetin oluşturduğu yüzlerce kuraldan birisi olan bu hüküm Kuran'a başvurmayı zorlaştırıyor. Halbuki müslüman, dilediği an Kuran'a başvurabilmeli. Kuran'ı, her an çarpabilecek kara bir kamyon veya bir yüksek voltaj direği olarak değil de mutlu ve tükenmez bir hayatın yolunu gösteren güzel bir arkadaş ve sevimli bir öğretmen olarak tanımalı ve tanıtmalı.
Reklam
Enfal 66
8:66 ayetine göre müslümanlar zaaf içinde bulunsalar bile, en azından bire iki oranında kendilerinden fazla olan kafirleri yenecek azim, teknik ve zeka gücüne sahip olmaları gerektiği beyan edilir. Zaafiyet ideal olmadığına göre, müslümanlara düşen görev, bu zaafları gidererek ideale, yani bire on oranındaki düşmanı yenebilecek gücü elde etmeğe doğru ilerlemektir. Savaşan müslümanlar için, tabir caizse minimum ve maksimum güç durumlarını bildiren ayetler arasında illa da çelişki bulmak isteyenler elbette aradıkları çelişkiyi bulacaklardır.
Kuran, gelecek zaman ile ilgili haberleri genellikle geçmiş zaman kipi ile bildirir. Gelecekte olayın mutlaka olacağını ve o olaya Allah'ın tanık olduğunu vurgulayan bu anlatım biçiminin bir çok örneği mevcut: 39:68; 75:8,9; 25:30; 7:44-48; 6:128; 20:125,126; 23:112-114
BUHARİ BEY N'APIYORSUNUZ
Kadınların dinleri ve akılları eksiktir (Buhari) Namazın önünden kadın, eşek ve siyah köpek geçerse namaz bozulur (Buhari). Kadınlar arasında iyi kadın, yüz tane karga arasında alaca bir karga gibidir (Buhari). Nikah, kadınlar için bir çeşit köleliktir (Buhari). Eğer bir kimsenin Allah'tan başkasına secde etmesi söz konusu olsaydı, kadının kocasına secde etmesi gerekirdi (Buhari). Doksandokuz kadından biri cennette kalanı cehennemdedir (Buhari).
Nisa 34 (nuşuz)
4:34 ayetinde "nuşuz" kelimesine verilen anlam (şirretlik, itaatsizlik) buraya uygun düşmüyor. 4:34 ayeti, sadakatsiz ve iffetsiz davranan eşine kocasının nasıl davranacağını öğretiyor. Bu uygunsuz tavrın başlangıcında koca öğüt vermeli. Kadın başkasıyla flörte devam ederse kocası yatakları ayırmalı. Bu da yarar sağlamaz ve kadın işi zinaya kadar götürürse o zaman kocası onu evden çıkarmalı (4:34 ve 65:1). Erkeğini kandırarak evlilik anlaşmasına ihanet eden bir kadını dövmek nihai bir çözüm olamaz. Ancak ondan ayrılmak sıkıntılı da olsa bir olabilir. Bu son tavır gösterildikten sonra boşama konusu hakemler huzurunda gündeme getirilmeli (4:35). Aynı hak, 4:128 ayetinde kadına da tanınmıştır.
54 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.