Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İki Tasavvur Bir Gerçek

Üç Muhammed

Mustafa İslamoğlu

Üç Muhammed Sözleri ve Alıntıları

Üç Muhammed sözleri ve alıntılarını, Üç Muhammed kitap alıntılarını, Üç Muhammed en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kur'an Hz. İsa'yı hep annesiyle "Meryem oğlu İsa" şeklinde anar. Kur'an'da Rasullah'ın annesi hakkında ima yoluyla dahi bir tek ayet bulunmazken, Hz. İsa'nın annesi Meryem adına bir sure bulunmaktadır. *
Sayfa 67 - Düşün YayıncılıkKitabı okudu
Resulullah’tan sadır olmuş birçok mucize haberi varsa da Resulullah’ın peygamberlik delili olan mucizesi yalnızca Kur’an idi. Onun için de Kur’an’a iman, imanın olmazsa olmaz şartıdır.
Sayfa 157 - Düşün YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
Çarpıcı
Bugün; Ümmet-i Muhammed, kendinden önceki Nuh, Ad, Semud ve Firavun toplumları gibi bir melek peygamber isteme imkânından 'mahrum'dur. Fakat bu mahrumiyetin açığını, kendilerine 'örnek insan' olarak gönderilen bir peygamberi 'melekleştirerek' kapatmaya çalışmakla aslında Kur'an'da geçen vahye sırt dönmüş toplumların suçuna ortak olmaktadır.
Ahlak Sorunumuz
Günümüzde, ahlak deyince ilk akla gelenin cinsel ahlak olması, iş ahlakı, ticaret ahlakı ve siyaset alakanın tümden ihmal edilip görmezden gelinmesi, neyle ve nasıl açıklanabilir?
Sayfa 351 - Düşün YayıncılıkKitabı okudu
Hz. Peygamber'in ölmediğini ya da öldükten sonra ce sedinin diriltilip aynen eski bedeniyle aramızda dolaştığını iddia eden kimseler, bu iddialarının doğal bir uzantısı olarak Rasulullah'la bedenen görüştüklerini de iddia etmişlerdir.¹³
Sayfa 33 - Düşün
Reklam
İşte ( O Gün) Resul şöyle şikayet edecek: Ey Rabbim! Toplumum bu Kur’an’ı terk edilmişliğe mahkûm etti! (Furkân 30)
Sayfa 364 - Düşün YayıncılıkKitabı okudu
Önsöz Yerine...
Her şey için geçerlidir: Bir şeyin gerçeği kaybolunca, imajı oluşturulur. Oluşturulan imaja 'tasavvur' denir. Müslümanların zihninde oluşan peygamber tasavvurlarını merak edip araştırırsak, birbirine hiç uymayan kaç peygamber tasavvuru çıkardı dersiniz?
Ahlakın Fıkıh ve Tasavvuf Arasında Bölünmesi
Fakat Maverdi, ilk defa ahlâkı düalist bir zeminde ele alarak “din edebi” (edebu'd-din) ve “dünya edebi” (edebu'd-dünya) diye ikiye ayırdı. Bu şekilde İslâmi ahlâk, fıkıhçılarla mistikler arasında pay edilmeye müsait bir hâle getirildi. Mistikler birr ve takvayı sosyal içeriğinden tamamen soyutlayan bir ahlâk anlayışını şiar edinirken, fıkıhçılar de bireysel terbiye, ruh terbiyesi ve nefis tezkiyesini görmezden gelen bir helâl-haram, formelizmini ruhsuz bir biçimde dayattılar. İlahi adaletle beşeri adaleti, arası açıldı. Adalet sadece ahirete hasredilerek, insanın adil bir düny, kurma iddiası yok edildi. Artık o ahirette kurulacaktı.
Sayfa 308
"Bugün Ümmet-i Muhammed, kendisinden önceki Nuh, Ad, Semud ve Firavun toplumları gibi bir "melek peygamber" isteme imkanından 'mahrum'dur. Fakat bu mahrumiyetin açığını, kendilerine örnek insan olarak gönderilen bir peygamberi (Nebî'yi) "melekleştirerek" kapatmaya çalışmakta, aslında Kur'an'da geçen vahye sırt dönmüş toplumların suçuna ortak olmaktadır. Melek Elçi Beklentisi;17/90 -95, 25/21,14/9 -10 64/6 vb. ... " Mustafa İslamoğlu / Üç Muhammed (İki Tasavvur Bir Gerçek) - Düşün Yayıncılık
270 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.