Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Araştırma İnceleme Edebiyat

Profil
1830'ların Dakota kadınları bıçak kın ı n dan, tütün piposu kılıf­ larına kadar her türlü taşıyıcıyı yapmaya ve kullanmaya oldukça alışkındılar. 1835'te bir kadın, bebeğini kırmızı, krem rengi ve siyah işlemeli ahşap taşıma beşiğinde taşıyordu. Bebeğin yüzü dışa dö­nüktü, düz ahşap sırt kısmının alhna bağlı bir parça ahşap üzerinde ayağı duruyordu. Tamamen el yapımı oklu kirpi işiyle kaplı, geyik derisinden iki geniş şerit ham deriden kılıfın içinde bebeği tamamen sarıyordu. En geniş ve en kaba oklar kirpinin sırhndan alınıyordu; dişler arasında işlenerek düzleştiriliyor ve sonra boyanıyordu. Ha­vayı, bulutları ve yağmuru kontrol eden Wakinyan, Gök Gürültüsü Varlıkları görselleri ahşap taşıma beşiğinin yüzeyini süslüyordu. Beşiğin yay şeklindeki tepesinden bebeği eğlendirmek için tüyler, kabuklar ve külahlar sallanıyordu. Aletler arasında bu, Dakota' da kullanımda olan, sağlam, hatta ağır ve kesinlikle en kıymetli anne eşyasıydı. Ahşap taşıma beşiği estetik yaratıcılığı ve manevi refahı, basit taşıma eylemine katıyordu.
Sayfa 276 - Mundi yayınları subat 2023Kitabı okudu
144 syf.
·
Puan vermedi
·
8 saatte okudu
"Şehrazat hikâyeler anlatarak hayatta kalmıştı, Zemahşerî ise Makameler yazarak. ( S:27)
Araplar ve Hikâye Anlatma Sanatı
Araplar ve Hikâye Anlatma Sanatı
"Bu eseri iki tür okuyan vardır. Birincisi içindeki iyi hikayeler iyi romanlar için okuyanlardır. İkinci tür okursa en iyiler perec in söz oyunlarının bilincindedir ve metin yüzeysel görünümüne itibar etmeyip içeriğindeki kelime
Araplar ve Hikâye Anlatma Sanatı
Araplar ve Hikâye Anlatma SanatıAbdelfattah Kilito · Vakıfbank Kültür Yayınları · 202139 okunma
Reklam
Vaaz yazma fikri Zemahşeri'de yeni bir hayata başlama arzusuyla iç içedir. Dünyadan elini eteğini çeker; eski alışkanlık­ larını terk eder, seçkin kişilerle görüşmeyi ve onlara methiyeler düzmeyi tamamen bırakır. Önceki hayat tarzını terk ederken dünyevi edebiyattan da uzaklaşır ve böylelikle bir tür göçe, hicrete benzetilebilecek radikal bir kopuş gerçekleştirir. Yaşamında ya­ rattığı bu kopuş, kendi deyimiyle Cahiliye'den (Vahiy' den önceki Bilgisizlik Çağı'na verilen isim) de bir kopmadır. Bu gerçekten de bir vahiy meselesidir: Uykusunda işittiği sözler kendisine ait de­ ğildir, o yazmamıştır. Kitap kendi kaleminden çıkmışsa da gece mesajı (üçüncü Makamenin önsözünde ve girişinde yer alır) bir başkasından gelmiştir ve alıntı konumundadır.
Sayfa 30 - Vakıf kültür yayınları Nisan 2021Kitabı okudu
"Yaratan Rabbinin adıyla oku" (Kur'an, 96:1) sözü Hz. Muham­ med' e gönderilen ilk vahiy, bir anlamda ilk emirdir.' Allah, Pey­ gambere temiz bir Arapçayla, doğrudan değil, melek Cebrail aracı­ lığıyla hitap eder. Böyle düşünüldüğünde, vahiy şiirsel anlatımdan ayrılır. Zira Kur'an, Peygamberin şair olmadığını net bir şekilde bildirir: "Biz ona (Peygamber'e) şiir öğretmedik. Zaten ona yaraş­ mazdı da." (Kur'an, 36:69) Arapçada şiir söyleyene şa'ir denir. Bu kelime, sıradan fanilerin bilmediğini bilen anlamına gelir.
Sayfa 15 - Vakıf kültür yayınları Nisan 2021Kitabı okudu
144 syf.
·
Puan vermedi
·
27 saatte okudu
Adam Phillips
Adam Phillips
' le bu ara sık sık bır araya geliyoruz , dilini konusu anlatımını, yazım "dilini benimsedim Küllüyatını bitirmeye karar verdim Adam Phillips, iyileşmek üzerine konuşmakta nasıl daha iyi olabileceğimize yönelik bir keşfe çıkıyor.okuru Psikoterapinin yanı sıra edebiyatla da yakından ilgilenen Phillips’in Öpüşme, Gıdıklanma ve Sıkılma Üzerine adlı kitabı son derece olumlu eleştiriler almış ve New York Times gazetesi tarafından Yılın Dikkate Değer Kitabı seçilmiştir... İngiltere’nin saygın gazetesi Guardian’da Phillips hakkında şunlar söylenmişti: “Phillips, tıpkı Çehov gibi, hem iyi bir doktor hem de iyi bir yazar; insan davranışlarının inceliklerine gösterdiği ilgi iyi bir hikâye anlatıcısı olmasını sağlıyor... Her insanın derinlerindeki o temel yabancılığa hoş bir açıklıkla yaklaşıyor.”" "Psikanalitik tedavi, telkine karşı bir panzehirdir;insanların birbirlerini nasıl etkilediğine, bireyin diğer insanların rejimlerinde yaşama öyküsüne dair bir araştırmadır. (S:24)
İyileşmek Üzerine
İyileşmek Üzerine
"psikanaliz, yalnızca kurtuluş kültürlerini eleştirebilir ve onlara karşı bir panzehir olabilir. Tam tatmin sadece tanrılar, hükümdarlar veya tiranlar ya da daha yıkıcı hırslarımızı taşımak ve kapsamak için yarattığımız figürler içindir. Çok yönlü bireylerin düşünce dünyadında gezinmek fikirlerini ibenımsemk çok iyi geliyor ruha bireye.. O halde #Buyurun #OKUYUN #OKUTUN diyelim mii
İyileşmek Üzerine
İyileşmek Üzerine
İyileşmek Üzerine
İyileşmek ÜzerineAdam Phillips · Ayrıntı Yayınları · 202321 okunma
359 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.