Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Deneme inceleme edebiyat sanat

Profil
Sevilen insan sokaktan geçerken ya da yüzünü yıkarken görülen insanla aynı değildir.
Sayfa 177 - Metis yayınları 2007Kitabı okudu
Umut müthiş bir odaklayıcı mercektir. İnsanın gözü onun üzerinde sabitlenir. Ve artık her şey incelenebilir olur.
Sayfa 166 - Metis yayınları 2007Kitabı okudu
Reklam
Kesinlik anlık olabilir, kuşkuysa sürem gerektirir; anlam bu ikisinden doğar. Fotoğraflanan an, ancak bakan kişi ona kendisini aşan bir sürem okuyabilirse anlam kazanabilir. Bir fotoğrafı anlamlı bulduğumuzda, ona bir geçmiş ve gelecek atfediyoruz demektir.
Sayfa 97 - Metis yayınları 2007Kitabı okudu
Gerçek şudur ki çekilen insan fotoğraflarının çoğu acıları anlatır; bunların çoğu da insanlar tarafından yaratılan acılardır
Sayfa 87 - Metis yayınları 2007Kitabı okudu
Rodin kendisini şöyle açıklıyor: Hiçbir iyi heykelci insan figürünü, yaşamın gizemi üzerinde düşünmeden biçimlendiremez: yakalanması güç çeşitlemeler içinde şu ya da bu birey, ona yalnızca her yerde hazır ve nazır olan tipi anımsatır; heykelci sürekli olarak yaratılandan yaratana doğru yönelir… İşte bunun için, benim figürlerimin çoğunda hala mermerin içine hapsolmuş bir el, bir ayak vardır; yaşam her yerdedir, ama gerçekten de hemen hiçbir zaman tam ifadesini bulmaz ya da birey eksiksiz özgürlüğe kavuşmaz.
Sayfa 52 - Metis yayınları 2007Kitabı okudu
Ancak bir kentin sokaklarında, bir tür acı çekerek yaşamış biri, kaldırım taşlarının, kapı eşiklerinin, tuğlaların, pencerelerin ne anlama geldiğini fark edebilir.
Sayfa 29 - Metis yayınları 2007Kitabı okudu
Reklam
Gerçek ve gerçek olmayan arasında siyah beyaz farklılığı olmadığı gibi doğru ve yanlışı da birbirinden her zaman ayırt edemeyiz. Hatta aynı şey hem doğru hem de yanlış olabilir...
Sayfa 306Kitabı okudu
19 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.