Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Sahte ihtiyaçlar
Kültür endüstrisi ürünleri kitlelere “sahte bilinç”aşılayarak “sahte ihtiyaçlar” yaratmaktadır. (Akpınar,2015:22)
Günaydın
Cahille kültür endüstrisi sohbetini kestim.
Reklam
Hayatın Anlamı
1.kısım Hayatın anlamı nedir?" sorusu hakiki bir soru mu yoksa yalnızca hakiki gibi görünen bir soru mudur? Tanrı, stratejik bir amaçla dünyayı yaratmış göksel bir mühendis değildir. O, dünyayı yalnızca kendi memnuniyeti ve yaratma hazzı uyarınca yaratmış bir sanatçıdır. Philosophical Investigations" gibi bir çalışmada
Neden bu kadar geniş bir kişisel gelişim endüstrisi var? Neden tüm bu benliklerin yardıma ihtiyacı var? Kitle psikolojisinin tavanın altını büyük göze koyup pişirdiği popüler kültür insanları bir şeylerden mahrum bırakıyor. Dünyaya bir amaç için geldiğimiz hissi insanların elinden alınıyor.
Yani bende adorno'nun kültür endüstrisi kavramından, post yapısalcılık, foucault-iran devrimi, 1914'te habsburg hanedanlığı üzerine yazmak isterdim ama maalesef onları anlayabilecek çok az kişi var, ayrıca herkes foucault bilemez ama herkesin meme uçları vardır!
BİR KÜRT TÜRKÇEYİ NASIL KONUŞMALI? Evet, nasıl konuşmalı? Aksanlı, şivesini koruyarak, kendi kimlik ve kültüründen tını, zenginlik ve bahisler katarak mı konuşmalı yoksa “İstanbul Türkçesi” adıyla standardize edilen gramatik bakımdan doğru, kelime dağarcığı açısından zengin ve ifade gücü bağlamında kuvvetli bir biçimde mi? Dicle’nin bir köyünde
Reklam
.... Neoliberalizmin son tuzağı: Mindfulness Mindfulness, Oprah Winfrey ve Goldie Hawn gibi ünlülerin de desteğini alarak anaakıma yerleşti. Meditasyon koçları, keşişler ve nörobilimciler Davos’a giderek Dünya Ekonomik Forumu’na katılan CEO’lara konunun inceliklerini anlattı. Mindfulness hareketinin kurucuları bir tür misyonere dönüştü. Bilim ve
YOK OLUYORUZ.
Solun “süreç olarak faşizm” karşısında yetersiz kalmasının nedenlerinin tarihsel-objektif-temeli, neoliberal küreselleşmenin, emekçilerin, orta sınıfların yaşam dünyalarında yarattığı yıkımla, ekonomik kriz içinde, sığınmacı dalgalarının, yeni teknolojilerin getirdiği hızlı değişim duygusundan, mali güvencesizliğe bağlı bir gelecek kaygısından, kaynaklanan anksiyete ile ilgilidir. Bunlara ek olarak kültür endüstrisi, yeni eğlence, film, spor kanallarıyla “gösteri toplumu” olgusunu, tarihte görülmemiş düzeyde derinleştiriyor, emekçi sınıfların bireylerini evlerine kapatıyor, sosyalleşme oranlarını düşürüyor, Kısacası Yok oluyoruz İnsan yanımız Duygularımız Merhametimiz Her şeyi kaybediyoruz.
.... Medyaya nasıl direnilir? Enformasyon, pazarlama, haber, reklamcılık, iletişim, kampanya, kamuoyu… Her şeyden önce bu sözcükleri bizzat medyanın günlük hayatımıza, ekonomik-siyasi ve toplumsal retoriğimize dahil etmiş olduğunu hatırlatmakta yarar var. Genel yönelim, bu sözcüklerin herbirine yüklenen “olumlu” anlamın mutlaklığına duyulan
İttihat, Osmanlıda oğlancılık, Rabıta, 28Şubat, Apollo, Yunan...
_İttihat Terakki Cemiyeti_ _Mustafa Kemal Paşa, Rauf Orbay, Kazım Karabekir, Fethi Okyar, Halil Kut, Mehmet Akif Ersoy, Fahrettin Paşa, Enver Paşa, Cemâl Paşa, Talat Paşa, İsmet İnönü, Celal Bayar, Ali Fuat Cebesoy, Ali Çetinkaya, Ziya Gökalp, Hacı Bekir, Tevfik Rüştü Aras, Said Halim Paşa, Nuri Conker, Çerkez Ethem, Yunus Nadi… _1889 devletin
Reklam
Kültür Endüstrisi
Hiçbir kötülük, kötülük olarak tarif edilmekle düzeltilememiştir.
Theodor W. Adorno
Theodor W. Adorno
88 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.