'İlk karşına çıkanla tartışma; yalnızca iyi tanıdığın, saçmasapan şeyleri savunmayacak kadar anlama yetisine sahip olduğunu ve utanılacak durumlara düşmeyeceğini bildiğin kişilerle tartış; otoritenin dikte ettiklerine göre değil, nedenlere, gerekçelere dayanarak tartışmayı bilenlerle; sunulan nedenleri dinleyip dikkate alanlarla; ve nihayet, gerçeğe değer veren, karşı tarafın ağzından bile olsa iyi nedenleri memnuniyetle dinleyen ve doğruyu karşı taraf söylediğinde, yani kendisi haksız olduğunda da bunu hazmedebilecek kadar adalet duygusuna sahip olanlarla tartış. Demek ki yüz kişi içinde tartışmaya layık bir kişi bile zor çıkar. Geri kalanı ise bırakın ne isterlerse onu konuşsunlar, çünkü "desipere est juris gentium" (budalalık insan hakkıdır).
(Aristoteles)
Kant açısından sentetik a priori yargılarının olanağı şöyledir:
"Her nesne olanaklı bir deneyimde görünün çeşitliliğinin sentetik birliğinin zorunlu koşulları altında yer alır."
Felsefe Tarihi Sorunları II
"Voltaire' e göre düşünürlerin inançsız olması hoş karşılanabilir ama sıradan insanlar için bu söz konusu olamaz. Yığınların inançsız olduğu bir toplumda düzen bozulur, dirlik ortadan kalkar çünkü din Voltaire açısından eğitimsiz ve bilinçsiz insanların ahlakıdır."
Felsefe Tarihi Sorunları II
"Ruhumdaki düğümler fazlasıyla sıkı. Kimsenin onları çözecek kadar ince tırnakları yok. Bense çoktan vazgeçtim tırnaklarımı uzatmaktan. Kendimi bilmeyi bıraktım. Ölümü bilmek ve anlayabilmek bile daha kolay. Yanıtı olmayan bir soru olarak geldim dünyaya. Ve sorusu olmayan bir yanıt gibi de gidiyorum."