Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Melike Özcan

Melike Özcan
@melikelice_
Üniversite
17 Mayıs
15 okur puanı
Şubat 2021 tarihinde katıldı
Sabitlenmiş gönderi
"Yatağımın karşısında bir pencere var. Odanın duvarları bomboş. Nasıl yaşadım on yıl bu evde? Bir gün duvara bir resim asmak gelmedi mi içimden? Ben ne yaptım? Kimse de uyarmadı beni. İşte sonunda anlamsız biri oldum. İşte sonum geldi. Kötü bir resim asarım korkusuyla hiç resim asmadım; kötü yaşarım korkusuyla hiç yaşamadım.." {Oğuz Atay}
Reklam
112 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
Suya Düşen Dantel
Suya Düşen DantelCihan Aktaş
8.5/10 · 69 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Melike Özcan

Melike Özcan

, bir kitabı okumayı düşünüyor
Yaşamak
YaşamakCahit Zarifoğlu
8.5/10 · 9,3bin okunma
"yeryüzünü durağan tutan ve onun dağılmasını engelleyen bir hareketten daha büyük bir hareketin varlığı mümkündür. Bu öyle- sine doğal ve mümkündür ki bu güç sayesinde ateşin ya da gökyüzündeki herhangi bir cismin de hareket etmesini sağlayabiliriz. Bu durumda, yani evrende daha büyük güce sahip olan hareketler varsa onlar zamanla birbirlerini yok edecekler demektir. Fakat böylesi güçler yoksa ve biz bunları sadece birer olasılık olarak ele alıyorsak evrenin dağılması söz konusu olur.(sonsuz hareket ise imkansızdır) "
Reklam
"Buradan şöyle bir sonuç çıkar: Bir şeyin kendi hareket kaynağına bağlı olarak hareket ettirilmesi ve yine onun bir şeye yaslanarak bütünsel bir biçimde ya da parça parça hareket ettirilmesi için her hayvanın kendisinde mutlaka durağan bir şeye sahip olması zorunluluğu vardır."
"Aristoteles Ruh Üzerine adlı eserinde, hareketin kaynağı olamayacak güç ya da unsurları eledikten sonra, hareketin nedeni olabilecek güç ya da melekeleri ele alır. Bunlardan biri pratik akıl veya ölçülüp biçilmiş seçim, diğeri ise iştah veya arzudur. Aristoteles, bunlar bir başlarına hareketin nedeni olamasalar bile, zaman zaman yerini hayal gücüne bırakan pratik aklın arzu ile birlikte hareketin nedeni olduğu sonucuna varır."
Hareketin nedeni kuramında iştah merkez konumundadır. O, kendisi hareket ettirilerek harekete neden olur. Canlılarda buna benzer bir şeyin olması gerekir. Bu durumda hareket ettirilen ancak hareketi başlatmayan şey bir dışsal nedenden etkilenir.
"Onu bilinçli olarak öldürdük," demişti Pedro Vicario, "ama biz masumuz." "Belki Tanrı katında öylesinizdir," demişti Peder Amador. "Tanrı katında da, insanların gözünde de," demişti Pablo Vicario da. "Bu bir namus sorunuydu."
"Ancak cinayeti engelleyebilmek için bir şeyler yapabilecekken yapmayanların çoğu, namus sorunlarının ancak faciada rol almış kişilerin erişebildiği kutsal alanlar olduğu bahanesiyle kendilerini avutmuşlardı. "Namus aşktır," dediğini duyardım annemin.."
Reklam
"Kendi kusurlarını yüceltmiş zavallı bir kadındı o "
Yine de işin aslına bakılırsa, Vicario kardeşler Santiago Nasar'ı hiç kimsenin haberi olmadan, hemen öldürmek için gereken hiçbir şeyi yapmamışlardı, tam tersine biri çıkıp da onu öldürmelerini engellesin diye akla gelebilecek her çareye başvurmuşlar ama bunu sağlamayı başaramamışlardı.
"Artık korkmuyordum," dedi bana. "Tam tersine, sonunda ölümün ağırlığını üstümden kaldırmışlar gibi hissediyordum; tek istediğim şey, yatıp uyumak için her şeyin bir an önce bitmesiydi."
135 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.