Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Portakal Çiçeği

Portakal Çiçeği
@portakalcicegi88
"Oh Chen, benim üzümlü kekim, kıymetli doğu incim, Asya papatyam.." Naçizane bir bilgi sevdalısı. Elinden geldiğince iyimser. "Yaradılışım karanlıktan çok aydınlığa, acıdan çok sevince..." - Yaşar Kemal
Çocuğun mensup olduğu aileden olmadığını belirten hayale çok rastlanmaktadır. Gerçekten birçok çocuk başka bir aileden geldiği, günün birinde gerçeğin anlaşılacağı ve asıl babalarının (asıl babaları daima önemli bir kişidir) kendilerini aramaya gelecekleri düşüncesine kuvvetli bir şekilde bağlanırlar. Bu, özellikle fazlaca aşağılık duygusu duyan, yoksunluklarla karşılaşan, ihmal edilen, çevrelerinden bekledikleri yakınlığı göremeyen çocuklarda ortaya çıkar. Bu çeşit büyüklük eğilimi çoğu zaman çocuğun dış görünüşünde bile kendini belli eder. Çocuk bir yetişkin gibi hareket eder. Bazı özel şekillerle hastalığa kaçan hayal gücü bozukluklarına rastlanır. Mesela, bu gibi hallerde insan sert kumaştan yapılmış şapkalara, pipoya karşı fazla ilgi duyar. Bu kimse bir kız olduğu takdirde erkekliğe özenir. Erkek çocuklar gibi giyinen birçok kızlar vardır...
Sayfa 52 - Dergah YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Böylece az veya çok acı çeken, sürekli olarak hayatın fenalıklarıyla karşılaşan çocuklarda güçlü bir hayal gücü ve gerçek olmayan şeylerle uğraşmak eğilimi vardır. Daha sonra, çoğu zaman bir gelişme evresi ortaya çıkar. Burada hayal gücü gerçek hayattan uzaklaşmakta rol oynar. Bundan başka, hayal gücünden gerçek hayatın kötülenmesinde yararlanılır. Bu gibi hallerde hayal gücü, hayatın bayağılığı, aşağılığı karşısında ayaklanan insanın aşırı güçlülük arzusu mahiyetini alır.
Sayfa 51 - Dergah YayınlarıKitabı okuyor
Bazı şeylerin hatırlanmalarının, diğer bazı şeylerin ise unutulmalarının sebebini bilmek önemlidir. Hatırlanmaları belli ruhi bir yönün devamı için yararlı verileri hatırlarız. Unutulmaları yararlı verileri unuturuz. Bu durum hafızasının tamamiyle izlenen amaca uyan bir intibakın hizmetinde olduğunu göstermektedir.
Sayfa 45 - Dergah YayınlarıKitabı okuyor

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Bilgiyi dikkatsiz kullanmak kötü tanınma için en birinci yoldur.
Sayfa 15 - Dergah YayınlarıKitabı okuyor
Bayım
İçim dışım birdir benim, şu anda hiçbir şey düşünmüyorum, kulağım sizde bayım. Anlattıklarınızı dinliyorum. Şu, burnunuzla ağzınızın birleştiği yerdeki kıvrım hoşuma gidiyor da, ondan hep ağzınıza bakıyorum..
Sayfa 23 - Can Yayınları
Reklam
Beni seviyor musun? sorusu
Bazı erkekler için bu tür zorluklar yalnızca bir utanç sorunudur, çünkü erkekler, özellikle de talep üzerine böyle şeyler söylemezler. Ama diğerleri için bu daha çok duygusal kayıtsızlık, tarafsızlık ve sıkıntıyla ilgilidir. Birçoğu için ise öznelin sağırlaştırılması, dile getirilmiyor olsa bile kronikleşmiş olan, hayatın bir angarya olduğu felsefesiyle ayırt edilen depresyonun ince bir biçimidir.
Sayfa 73 - Doğan KitapKitabı okuyor
Ruhsal acıyla mücadele
Bu açıdan bakıldığında, daha acılı duygulara tahammül edebilmeleri bakımından, kadınlar psikolojik olarak erkeklerden daha güçlüdür. Ruhsal açıdan korkan erkekler ıstıraplarını felsefeye ya da etkinliklere dönüştürürler. Ya da bazen büyük bir şakaya.
Sayfa 65 - Doğan KitapKitabı okuyor
Basit bir şekilde ifade edersek, erkekler incinebilir, zayıf ve yararsız olduklarını hissettiklerinde utanç duyarlar.. Bu incinebilirlikten, bunu kendileri yerine başkalarına yaşatarak kurtulmaya çalışırlar.
Sayfa 49 - Doğan KitapKitabı okuyor
Utanç
Klinik araştırmalar kadar tecrübeler de gösteriyor ki, kadınlar fiziksel görüntüleriyle ilişkili konularda utanç duydukları ve başarısızlık duygusunu insan ilişkilerinde yaşadıkları halde, erkekler bu duyguyu daha çok, iş ve cinsellik gibi performansla ilişkili alanlarda yaşıyorlar.
Sayfa 48 - Doğan KitapKitabı okuyor
Çünkü biliyor ki, insan kendisine ait olmayan bir şeyi istediği için kıskanır. Ve sahip olduğu bir şeyi kaybettiği için kederlenir.
Sayfa 361 - April
Reklam
Bir kadının hayatını anlamsız, işe yaramaz, boş bir tekrara mı dönüştürmek istiyorsunuz? Ona ev işleri konusundaki geleneksel inancı hafif dozda bile olsa aşılayın, yeter.
Sayfa 113 - İthaki
Kendi hayatınızı yaşama özgürlüğünüz yoksa, gerçek bir hayatınız yok demektir. Kendinize ait bir hayatınız olmadıkça, çocuğunuzu kendisine ait bir hayatı olabilecek şekilde büyütemezsiniz. Tercihlerimizi yaşamıyorsak, bu, köleliğe tabiyiz demektir. Köle olduğunuz kişi çocuğunuz bile olsa, bu kölelik hiçbir açıdan "çocuğunuz için iyilik" değildir. Uğruna hayatınızı feda ettiğiniz eşinize ve çocuğunuza, feda edilmiş hayatınızın bedelini çocuğunuzun kendi hayatıyla ödetmek istersiniz önünde sonunda.
Sayfa 73 - İthaki
"Başkaları"nı önemseyen ve çocuğunu "başkaları"nın istediği/isteyeceği şekle sokmaya çalışan güvensiz anne ile çocuğunun hikayesi Çirkin Ördek Yavrusu. Çirkin Ördek Yavrusu, siz güzel olduğunuz, güzel adımlar attığınız, güzel yüzdüğünüz halde, ailenizin görünüşünüze, adımlarınıza, yüzüşünüze bir türlü güvenememesinin hikayesidir.
Sayfa 72 - İthaki
Ah benim eski ve zavallı Pamuk Prensesliğim
Pamuk Prenses ve üvey annesi, aslında aynı kişi. Pamuk Prenses'in üvey annesinden tek farkı, henüz dünyanın kaç bucak olduğunu bilmemesi ve bu yüzden de her daim edilgen bir tavır almayı, kendisini isteyecek kişiyi beklemeyi, hayatını değiştirmek için hiçbir adım atmamayı, iyi bir şey zannetmesi."
Sayfa 70 - İthaki
"Kız evlat, kız yeğen, kız torun, abla, kız kardeş, potansiyel anne, anne olarak kadının sonsuz fedakarlıkta bulunmasını bir ideal olarak yansıtmak, üstüne üstlük kadının kendisinden "verdiği" şeyleri bile vermek olarak görmemek, yaptıklarının miktarını hep küçümsemek ve bunları bir kız çocuğuna, kadına güzel bir şeymiş gibi, bunlar kadınların görevleriymiş gibi, olması gerekenmiş gibi benimsetmek, onun yıkımını hazırlamaktır."
Sayfa 70 - İthaki
400 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.