Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Suat Soydemir

Suat Soydemir
@tivnik
Selfie bağımlılığı da bencillikle ilgili değildir pek. Asla huzura kavuşmayan narsistik Ben'in vitesi boşa almasından ibarettir.
Reklam
Mobil günah çıkarma kürsüsü olan akıllı telefon kendilik bilgisi sağlamaz ve hakikat yolunu açmaz.
Bugün herkes kendi şirketinin kendini sömüren işçisidir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Ölmek için fazlasıyla canlıyiz ve yaşamak için de fazlasıyla ölü
Sermaye pıhtılaşmış zaman olarak da yorumlanabilir. Sonsuz sermaye sonsuz bir zaman yanılsaması üretmektedir. Vakit nakittir. Vadeli yaşam süresi dolayısıyla sermaye zamanı biriktirilmektedir.
Reklam
Akıllı kişi aldığı tedbire rağmen mutsuz olabilir fakat ahmağın aldığı tedbirle mutlu olması imkansızdır.
Sen kalabalıkları ateş gibi gör, ısınmak için yaklaş fakat ateşin içine dalmaya kalkma!
Yorgunluğun ilhamı, neyin yapılması gerektiğinden çok neyin yapılmayabileceğini söyler.
Reklam
ölüm bu dünyanın verdiği bir onur, öteki dünyanın sunduğu mirastı. Ondan kaçınmak, her iki dünyaya da ihanet etmek, her ikisini de kandırmak olurdu
Gülmenin heyecandan daha büyük düşmanı yoktur.
Oysa Çirkinliği incelemek güzelliği incelemekten çok daha kolay değildir.
Bugün son derece bilgisiz insanlar Atatürk üzerine konuşuyor ancak bu ne tarihçilik ne de başka bir tür metindir. Bizim ülkemizde sağcısı da solcusu da araştırmadan yaratmaya meraklıdır.
Sayfa 306Kitabı okudu
Kutsalın topolojisine erişilmezliğin olumsuzluğu hükmeder. kutsal mekanlar dışarıya karşı tamamen kapanan ve sınır koyan özel mekanlardır. Eşikler onları profanlaşmaktan korur. Dinsel tecrübe, bir eşiği geçme tecrübesidir,tamamen Farklı'nın tecrübesi. Buna karşın bir olumluluk toplumu olarak şeffaf toplum her eşiği , her eşik tecrübesini aşındırır ve her şeyi aynılıkta düzleştirir.
Sayfa 102Kitabı okudu
saf şiddet eğer var olsaydı bile tecelli edemezdi. Görünür olduğu anda mitlerle uğraşan yoruma açılırdı ki, bu da onun saflığını yok ederdi.
Reklam
Başarı ve performansa koşan özne, denilebilir ki, karaktersiz bir adamdır.
Hayatta kalma histerisiyle yaşayan bir toplum ne yaşamayı ne de ölmeyi beceren bir Ölü Olmayanlar Toplumu'dur.
Bir toplum kendini şiddet veya savaş tanrısıyla özdeşleştirince, bizzat kendisi saldırgan ve şiddete eğilimli olur.
Şeffaflık toplumu sadece hakikatten değil görünüşten de yoksundur. Ne hakikat ne de görünüş şeffaftır. Tümüyle şeffaf olan tek şey boşluktur. Bu boşluğu bertaraf etmek için bir enformasyon yığını devreye sokulur. Enformasyon ve resim yığını, içinde boşluğun kendini hala gösterdiği bir bolluktur. Enformasyon ve iletişimin artması kendi başına dünyaya aydınlık getirmez. Şeffaflık kahinliğe yol açmaz. Enformasyon yığını hakikat oluşturmaz. Ne kadar çok enformasyon serbest kalırsa dünya o kadar karmaşıklaşır. Hiper- enformasyon ve hiper-iletişim karanlıkta bir IŞIK olmaz.
Narsisizm insanın kendisiyle mesafesiz teklifsizliğinin, yani kendine mesafenin yokluğunun ifadesidir. Mahremiyet toplumu sahnelemeye özgü mesafe koyma yetisinden yoksun narsistik teklifsiz öznelerle doludur.
Şeffaf bir ilişki her tür çekicilikten, canlılıktan yoksun ölü bir ilişkidir. Tamamen şeffaf olan yalnızca ölü olandır.