Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fabio L. Grassi

Fabio L. GrassiAtatürk yazarı
Yazar
7.0/10
20 Kişi
82
Okunma
9
Beğeni
1.784
Görüntülenme

Fabio L. Grassi Sözleri ve Alıntıları

Fabio L. Grassi sözleri ve alıntılarını, Fabio L. Grassi kitap alıntılarını, Fabio L. Grassi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sarışın bir kurda benziyordu ve mavi gözleri çakmak çakmaktı..
İdam sehpasında bile köylüyü düşünen gençleri astık.
"Türkiye'nin sahib-i hakikîsi ve efendisi hakikî müstahsil olan köylüdür. O hâlde herkesten daha çok refah, saadet ve servete müstehak ve elyak olan köylüdür. Binaenaleyh Türkiye Büyük Millet Meclisi Hükümeti'nin siyaseti iktisadîyesi bu gayeyi asliyeyi ihtisale matuftur.(Temel gayeyi sağlamaya yöneliktir.) Diyebilirim ki bugünkü felaket ve sefaletin bahis-i yeganesi(biricik sebebi) bu hakikatin gafili bulunmuş olmamızdır." Mustafa Kemal Atatürk
Reklam
Bu toprakların insanı hep bildiğimiz gibi...
... kimse ortaya çıkıp "Nereye gidiyoruz, memleketi nereye götürüyorsunuz?" diye soramıyordu, sormak yürekliliğini gösteremiyordu.
Bugün Çeçenistan Çeçenler için boyunduruk altına alınmış bir vatanken, Çerkesler için Çerkesya, yitirilmiş bir vatandır.
Sayfa 103Kitabı okudu
19 ve 25 Şubat 1915 günleri Fransız- İngiliz donanması boğazın (Çanakkale) girişindeki sahil bataryalarını bombalamaya başladı ve karaya çıkmak için ilk denemede bulundu. O çarpışmada Mehmet adındaki bir çavuş tüfeğindeki kurşun bitince düşman bir bahriyeliye taşlarla saldırdı. Mustafa Kemal'in sonradan....yarattığı bir adla Mehmetçik bugün hala Türk askerinin simgesel adıdır.
Sayfa 115 - DK
Reklam
ABADZEH:Samsun, Sinop, Tokat, Balıkesir ŞAPŞIĞ: Samsun, Balıkesir, Bolu, Aydın, Sakarya BJEDUĞ:Çanakkale (Biga İlçesi) HATUKAY:Kayseri ÇEMGUY:Düzce UBIH: Balıkesir, Bolu, Sakarya, Samsun KABARDAY: Kayseri, Tokat, Sivas BESLENEY: Çorum, Amasya
Sayfa 112 - ... son 50 yıldaki kentleşme adına yapılan büyük çalışmalara kadar belli başlı Çerkes topluluklarının yerleştirildikleri yerlerKitabı okudu
Bunlar olası bütün entelektüel ve sözel cambazlıklara rağmen birbirleriyle tamamen çelişen parolalardı: Osmanlıcılık sonuç olarak Müslüman olmayan toplulukları güvence altına alma ve aynı zamanda onları hanedanlığa bağlama çabasıydı; tam zıddı olan İslamcılık ise Müslüman dünyayı seferberliğe çağırarak halife-sultan önderliğinde bu dünyada hak iddia etmek demekti. Türkçülük güçlü bir Türk kimliğini yeniden canlandırmayı amaçlıyordu; bu kimlik Müslüman olmayan halklarınkiyle eğilim olarak çatışıyordu ama bir şekilde İslam dünyasından da kopuktu; Turancılık Türk halklarının ortak köklerini yeniden ele geçirmeyi ve onları siyaseten birleştirmeyi hedefliyordu.
Sayfa 30 - Turkuvaz KitapçılıkKitabı okuyor
Ancak Osmanlı Hükümeti göçlere ara verilmesini istediğinde ise Rus yetkililer bu talebi dikkate almadılar: Çerkeslerden mümkün olduğunca kurtulmak istiyorlardı. Osmanlı ise Ruslara zorla bir şeyler kabul ettirecek güce sahip değildi. Aksine, Rus hükümeti pek çok isteğini Osmanlılara zorla kabul ettirecek konumdaydı.
1918'de Çerkes Kadınları Teavün Cemiyeti doğdu ve bu cemiyet, Çerkes Numune Mektebi'ni kurdu. Bu okulun zamanına göre çok ileri olan iki önemli özelliği vardı. Birincisi, sınıflar karmaydı, kızlar ve erkekler birlikte ders görüyordu; ikincisi ise, Adıge dilinde işlenen derslerde okutulan kitaplar Latin harfleriyle yazılmıştı.
Sayfa 141 - TEAVÜN:Yardımlaşma, Muavenet ADIGECE:Kuzeybatı Kafkas dilleri ailesinin Çerkes dilleri kolunda yer alan bir dildirKitabı okudu
Reklam
Atatürk, Konya, 1923.
"Gücümüz zayıfladığında bizi aşağıladılar ve gururumuzu kırdılar. Anladık ki suçumuz kim olduğumuzu unutmuş olmamızdır. Dünyanın bize saygı göstermesini istiyorsak, en önce bizim kendi kimliğimize ve milliyetimize saygı göstermemiz gereklidir(...) Kendi milli kimliğini bulamayan bir milletin, ötekilerin avı olacağını unutmamalıyız."
Sayfa 286 - DK
"Kafkasya Müslümanlarını Hıristiyanlaştırma Derneği" bile kurulmuştu. Bu gerçekleştirilmesi zor arzu, Çerkesleri göç etmeye teşvik etmişti.
Her zaman liderimizsin!..
Ulusun temsilcileri bir başkanları olmasını istiyorlardı ve o, bu sıfatla ortaya çıkma kararlılığına ve cesaretine sahip tek kişiydi.
Bugün pek çok Türk vatandaşında gurur duydukları güçlü bir Türk milliyetçiliği duygusu, kökenlerinin Arnavut, Makedon, Çerkes, Çeçen, Kürt atalarından geldiğine dair canlı bir bellekte birlikte varolmaktadır.
Sayfa 107Kitabı okudu
Çerkesler, soykırım terimini elde edemediler. Ancak olayların üstünü örttüğü için nefret ettikleri göç kelimesinin yerine tehcir kelimesinin kullanılmasını sağladılar.
Sayfa 152Kitabı okudu
147 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.