Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Faruk Yılmaz

Faruk YılmazAh O Yemen'dir yazarı
Yazar
Derleyen
Çevirmen
7.8/10
10 Kişi
32
Okunma
2
Beğeni
3.438
Görüntülenme

Hakkında

1958 yılında Niğde’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Niğde’de tamamladı. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirdi (1985). 10 yıla yakın çeşitli il ve ilçelerde cumhuriyet savcısı olarak görev yaptı. İstanbul Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsünde yüksek lisans, yine İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yakınçağ Tarihi Anabilim Dalı, TC Tarihi Bilim Dalında doktorasını tamamladı (1995). 11 yıl üniversite öğretim üyesi olarak çalıştı. 5 yıl MEB hukuk müşaviri olarak görev yaptı. Evli ve iki çocuk babasıdır. Yayınlanmış eserleri şunlardır: Hayatın Sırları ve Allah, 1981; Kainatın Yaratılışı, 1992; Atomun Derinliklerinde, 1984; Hücre’den Allah’a, 1983; Kur’an Mucizesi, 1983; İlkçağ Düşünce Tarihi, 1996; Yunus Emre, 1992; İslâm Ekonomisi ve Sosyal Güvenlik Sistemi, (Müşterek), 1992; Türkiye’de Anayasa Gelişmeleri Tarihi, 1995; Kurtuluş Savaşı ve Sonrasında Niğde, 1998; İlkçağdan Günümüze Niğde Tarihi, 1999; Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Dış Borçlar, 1996, 2003 (İz Yayıncılık tarafından Osmanlı’nın Borç Batağı adıyla 2011 senesinde neşredilmiştir); Türk İnkılap Tarihi ve Atatürk İlkeleri, (Müşterek), 1997, 2002, 2004; Türk Anayasa Tarihi, 1998, 2005, 2007, (ilavelerle, gözden geçirilmiş 4.bs.) 2012; İlkçağ Düşünce ve Uygarlık Tarihi, 2002; Memurun Hak Arama Usulleri, 2002; Peygamberler Tarihi, (3 cilt), 2004; Büyük İslâm Tarihi, (6 cilt), 2005. Tercüme ve sadeleştirme yoluyla yayına hazırladığı eserler ise şunlardır: Kur’an’ı Anlamaya Giriş, (Mevdudi’den) 1982; Kur’an’da Adı Geçen Peygamberlerin Hayatı, (Ebu’lHasen Nedvî’den) 2005; Son Peygamber Hz. Muhammed’in Hayatı, (Nedvî’den) 2005; İslâmî Yaşama Biçimi, (Mevdudi’den), 1997; İslam ve Oryantalizm, (Meryem Cemile’den müşterek çeviri) 1989; Sevgili Peygamberimiz (a.s.)’ın Hayatından Sahneler, (M. Aldrich Tarantino’dan) 1987; Kapadokya, (Charles Texier’den) 1998; Anadolu’da Türk Anıtları1 (Albert Gabriel’den), 1999; XX. Yüzyıl Başında Alman Emperyalizmi ve Türkiye (BerlinBağdat), (Winterstetten’den) 2002 (İz Yayıncılık tarafından BerlinBağdat adıyla 2011 senesinde neşredilmiştir); General Falkenhein’in Hatırâtı, (sadeleştirme) 2002 (İz Yayıncılık tarafından Birinci Dünya Savaşında Almanya adıyla 2012 senesinde neşredilmiştir); General Allenby’nin Hatıratı, (sadeleştirme) 2003; İmparatorluk Döneminde TürkAlman İlişkileri (Goltz Paşa’nın Hatıratı), 2004; Ah O Yemen’dir (Yemen Hatıratı), (Rüşdü Paşa’nın Hatıratı), 2004; Tarihi Umumi, (6 cilt), (Mizancı Murad Bey’den sadeleştirme) 2007; Emperyalizmin Hükümet Darbesi (Abdülaziz’in Tahttan İndirilmesi), (sadeleştirme) 2008; Büyük Dünya Tarihi, (6 cilt), (Ahmet Refik Altınay’dan sadeleştirme) 2008.
Tam adı:
Yrd. Doç. Faruk Yılmaz
Unvan:
Türk Hukukçu, Tarihçi, Araştırmacı, Yazar
Doğum:
Niğde, Türkiye, 1958

Okurlar

2 okur beğendi.
32 okur okudu.
2 okur okuyor.
62 okur okuyacak.
4 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Reklam
Türkiye'nin 17. asrın sonuna kadar durumu, yatağından taşarak civar çayırları basan fakat sularını bir derin göle dönüştüremeyen nehir gibidir.
İz yayıncılıkKitabı okudu
"Alman ve Fransız basınının padişahın lehinde olan açıklamaları sarayın hoşuna gider, Osmanlı milletinin değil! Asil ancak bedbaht olan bu milletin iyiliğini isteyen, millet ile bugünkü hakimini birbirinden iyice ayırmalıdır."
Sayfa 30 - İz yayıncılıkKitabı okudu
Fuat Paşa şu cevabı vermiş:
"(En güçlü devlet) Devlet-i Aliyye'dir. Zira biz Türkler asırlardan beri kendi kendimizi mahvetmeye çalıştığımız halde hâlâ buna muvaffak olamadık.!"
Sayfa 54 - İz yayıncılıkKitabı okudu
Aşırı ulusçuluk, savaşçılık zihniyeti ile ikiz kardeş gibi idi.
İz yayıncılıkKitabı okudu
Gayb Bilgisi Nedir?
“…Gaybın perdeli oluşunun bir başka hikmeti, insanların korku ve ümit arasında bir dengede bulunmalarını sağlamaktır. Çünkü, insan ancak bu iki hali dengede tutmakla, istikametli bir hayat yaşayabilir. Yaptığı ibadetlerle cenneti kazanacağını gören bir mü’min, gurura düşebilir. Günahlar içinde ömür geçiren birisi, birisi akıbetinin cehennem olduğunu görse, “nasıl olsa battık” deyip, bütünüyle günahlara dalabilir. Halbuki gaybın perdeli oluşu, birinci kişiyi gururdan, ikinci kişiyi de ümitsizlikten kurtarır. Zira, ibadet içinde ömür geçiren birisi gurura düşse, büyük zarara uğrayacağı gibi, günahlara dalan birisinin, samimi bir tevbeyle hayatının son gününde bile olsa kurtulması mümkündür”
Reklam
Dünyada her şeyin bir sonu olduğu gibi, zor günlerin ve mutsuzlukların da bir sonu vardır. Gün gelir her şey düzelir, düze çıkıp güneşli günlerde papatyalı yollarda yürürsün. Ama sen de gayret et...
Faruk Yılmaz
Faruk Yılmaz

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
1/10 puan verdi
Sözler köşkü niteliğinde bir kitap
Okuduğum en kötü felsefeye giriş kitabı.Anlatım açısı,üslup ayrı kötü içindeki bilgiler ayrı yanlış.Kitap hiçbir şekilde akmıyor,gitmiyor.O konudan o konuya atlıyor ve bilgiler çok bağımsız.Çok taraflı bir şekilde yazılmış bir kitap(tabii yazar kendi düşüncelerini katar ama ciddi anlamda taraflı bir kitap)5 cümlede evrimi çökerttiğini+Nietzsche'ye 3. defa ırkçı hatta katıksız şüphesiz ırkçı,nazici muamelesi yapıldığı an bıraktım boş kitap zaman kaybı.
İlkçağ Düşünce Tarihi
İlkçağ Düşünce TarihiFaruk Yılmaz · Berikan Yayınları · 00 okunma
160 syf.
·
Puan vermedi
Peksimetin ne olduğunu bu kitapla öğrendim. Biz ki onu kuru ekmek olarak bilirdik. Hudeyde limanından istanbula kadar küflü peksimetlerle gelen o askerlerin boğazındaki acıyı kitap bitene kadar hissettim. Köylerinden annelerinden eşlerinden çocuklarından ayrılıp vatan için gözünü kirpmadan Yemen'e giden askerleri açlıkla öldürdüğümüz için tarihten utanıyoruz. Bu utancı ve bu çaresizliği bir daha yaşamamak umuduyla...
Ah O Yemen'dir
Ah O Yemen'dirFaruk Yılmaz · Yemen Hatırası · 201314 okunma
504 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
1838 Ticaret Anlaşması ile başlayan ekonomik sıkıntılar, 1854 yılında ilk borca dönüşür. 20 yıl boyunca 15 defa borçlanma yapılır. 1874’ten 1881’e kadar çöküntü devam eder ve nihayet Muharrem Kararnamesi ile Düyun-u Umumiye kurulur. 1914’e kadar da Düyun-u Umumiye üzerinden borçlanma devam eder. Ancak 1. Dünya Savaşı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu ile borçlar el değiştirir. 1954’te, 100 yıl sonra da bu borçlar bitirilir. Aradığım şeyleri hemen hemen buldum, ancak Düyun-u Umumiye’nin topluma yansıyan yönünü henüz bulamadım. Kitap, üniversite tezi. Sıkılmazsanız okuyun derim çünkü tarih, hepimizin tarihi...Tarihçilerin değil!
Osmanlı Borçları Tarihi (Düyunu Umumiye)
Osmanlı Borçları Tarihi (Düyunu Umumiye)Faruk Yılmaz · Berikan Yayınevi · 20131 okunma