Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hasan Onat

Hasan Onatİslam Ortak Paydası ve Mezhep Gerçeği yazarı
Yazar
Derleyen
Çevirmen
Editör
8.8/10
31 Kişi
118
Okunma
50
Beğeni
4.962
Görüntülenme

Hakkında

Hasan Onat, 1957 tarihinde Çankırı'nın Eldivan ilçesinde dünyaya geldi. İlkokul eğitimini Eldivan'da tamamlayan Onat, ortaokul ve liseyi Yozgat'ta okudu. 1974 tarihibde Yozgat Lisesi'nden mezun olan Onat, 1979'da Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi'nden mezun oldu. Daha sonra aynı fakültede İslam Mezhepleri Tarihi Kürsüsü'ne asistan olarak girdi. 1 Kasım 1981 - 1 Mart 1982 tarihleri arsında kısa dönem askerlik görevini tamamladı. "Emeviler Devri Şii Hareketleri" isimli teziyle, 1986'da "Doktor" ünvanını aldı. 1987’de yardımcı doçent, 1989 tarihinde "Doçent" , 5 Ağustos 1995'te de Profesör oldu. 1993 yılında, Londra ve Manchester'de, sahası ile ilgili araştırmalar yaptı. 1994 yılında Roma Gregoriana Üniversitesi Misiology Fakültesi'nde, misafir öğretim üyesi olarak dersler ve seminerler verdi. 17 Ağustos 1999 - 16 Ağustos 2002 tarihleri arasında, Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dekanlığını yaptı. Halen Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’inde İslâm Mezhepleri Tarihi Anabilim Dalı başkanlığını yürütmekte ve İslâm Mezhepleri Tarihi ve Günümüz İslâm Dünyâsında Dinî Akımlar derslerini okutmaktadır. Evli ve iki çocuk babası olan Hasan Onat, İngilizce, Arapça ve Farsça bilmektedir.
Doğum:
Çankırı, 1957
Ölüm:
Ankara, 26 Eylül 2020

Okurlar

50 okur beğendi.
118 okur okudu.
6 okur okuyor.
79 okur okuyacak.
2 okur yarım bıraktı.
Reklam
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Din
Kuran, temel İslami ibadetlerle ilgili herhangi bir dünyevi müeyyideden söz etmez. Din temelde insanlar için bir tekliftir, isteyen kabul eder ve Tanrının uyarılarına kulak verir, isteyen tercihini başka yönde kullanabilir.
Sayfa 46 - EndülüsKitabı okudu
Değişim akışın doğasında vardır...Kuran ve Kur’an‘daki kurucu ilkeler elbette değişmemiştir. Ancak müslümanların onu anlama ve hayata taşıma biçimleri doğal olarak farklılaşmıştır.
Sayfa 148Kitabı okudu
Amel-İman ayrımı konusunda Ebu Hanife'nin Görüşü
"Mü'minler,imanlarından dolayı namaz kılar,oruç tutar,zekat verir,hacceder ve Allah'ı zikrederler.Yoksa namaz,zekat,oruç ve haccetmekten dolayı iman etmiş olmazlar.Bu onların iman ettikten sonra amel işleme durumlarını ortaya koyar. Farz olan şeyleri işlemeleri de iman etmiş olmalarından dolayıdır.Yoksa onların imanı,farz olan şeyleri yaptıklarından dolayı değildir."
İnsan aklı Kur'an'la buluştuktan sonra ortaya çıkan bütün anlayış biçimleri beşeridir; yorumdur.
"Herhangi bir yanlışın meşru görülmesi, yanlışın kendisinden daha tehlikelidir."
Reklam
Kur'an'a göre, Kur'an okumanın bir tek ön koşulu vardır: "Kur'an okuyacağın zaman kovulmuş şeytandan, şeytani düşüncelerden Allah'a sığın."(16/98); yani zihnini ön yargılardan arındır; öğrenmeye açık ol.
Hasan Onat
Hasan Onat
"Her an kötü bir şey olacak" beklentisi ile, "bize hiçbir şey olmaz" tavrı arasındaki fark zannedildiği kadar büyük değildir. Her iki durumda da kendi elimizi, kolumuzu kendimiz bağlamış oluruz...
Hasan Onat
Hasan Onat
Duygular aklın önünde ise, bellek de daha çok sözel kültüre dayalı ise, eleştirel düşüncenin gelişmesi, ancak çok özel çaba ile, emek harcayarak mümkün olabilir. Sözel kültür eleştirel düşüncenin gelişmesini zorlaştırır.
Hasan Onat
Hasan Onat

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
208 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
8 günde okudu
İslam bilinci oluşturmak adına..
İnanç ve mezhep konusunda kafamdaki bir çok soruya cevap bulabildiğim çok yararlı bir kitap. İslam'ın ve mezheplerin aslında ne olduğunu ve ne olmadığını, çok sade, anlaşılır ve akıcı bir dille anlatmış yazar. "Mezhepler, adı ne olursa olsun, dinin kendisi değil; dinin anlaşılma biçimleriyle ilgili tezahürlerdir" diyor yazar. Müslümanların kendi içerisinde yaşadıkları çatışmanın en büyük sebebi, mezhepleri din ile özdeşleştirip kendi mezheplerini hak, geriye kalanları batıl kabul etmelerinden kaynaklanıyor. Yani dini tek bir mezhebe indirgeyerek ya da herhangi bir mezhebi oluşumun tekeline alarak aslında onun alanını daraltmış oluyoruz. Bu noktada şunu iyi anlamalıyız "İslam'ın anlaşılmasının herhangi bir zaman dilimine veya herhangi bir yere sabitlenmesi, onun evrenselliği ile bağdaşmaz." (syf.31) Özetle mezhepler, dinin anlaşılma biçimlerinin bir yansımasıdır, bir bakış açısıdır, beşeri birer yorumdur. Bu nedenle her mezhebin kendine göre farklı görüşlerinin olması doğaldır. Önemli olan bu farklılıkları birer zenginlik olarak görüp bundan yararlanabilmemizdir. İslam'ın ortak bir paydada buluşabilmesi buna bağlıdır..! Son olarak bu konularda bilgi eksikliği olan veya yanlış bilgiye sahip olduğunu düşünen herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Umarım bu konuda daha fazla bilinçleniriz..
İslam Ortak Paydası ve Mezhep Gerçeği
İslam Ortak Paydası ve Mezhep GerçeğiHasan Onat · Endülüs Yayınları · 201960 okunma
206 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Merhum Hasan Onat hocamizin şiilik hakkında kaleme aldığı bu eser emeviler döneminden başlayarak ilk şii olaylarını incelemekte bize onlar hakkında bilgi vermektedir. Hicri birinci asirin son çeyreğine kadar Hz.Ali ve Oğulları adına yapılan her türlü isyan ve çatışmanın siyasî, kültürel ve maddi çıkar amaclı olduğunu dile getiren hocamız Hz. Muhammed döneminde ve sonrasında nas'la yada başka yollarla Hz.Ali ve Çocuklarını imamete tayin etmediğini söylemektedir. Ilk çıkan şii isyanları olarak adlandırılan olaylar incelenmiş bunların arka planlarını anlatmıştır. Ayrıca Hz.Muhammed'in Hz.Ali'yi imam olarak tayin ettiğine dair rivayetleri tarafsız bir şekilde değerlendiren hocamız Böyle bir tayinin olmadığını bizlere bildirmektedir. Günümüz şii toplumu hakkında bilgilerde içeren kitabı okumanızı tavsiye ederim.
Emeviler Devrî Şiî Hareketleri ve Günümüz Şiîliği
Emeviler Devrî Şiî Hareketleri ve Günümüz ŞiîliğiHasan Onat · Endülüs Yayınları · 201720 okunma
208 syf.
9/10 puan verdi
·
5 günde okudu
"İslam insandan kendi varlığının farkında olmasını, aklı etkin kullanmasını ve enerjisini "Salih amel"e dönüştürerek değer üretmesini ister. Evrensel Yaratma sürecine" Salih amel "ile katılamayanlar ancak yakar, yıkar, yok eder ve öldürürler. Kitabın başından sonuna kadar bir bütünlük hakim idi. Mezhep ve mezhep farkındalığına dair okunabilecek etkili bir kitap. İnsan, anlam, iktidar, ekonomik vs tüm yönlerden mezhebin etkisini eser incelemiştir. Bu manada mezhep bazı zamanlar iktidardan beslenmiş bazen de beslemiştir. Bazı zamanlar anlam yoksunluğunda olan çağın insanı eleştirecek, bu krizi yönetecek, anlam boşluğunda tutunacak dallar, meyveler olacaktır. Mezhepleri olduğu hal ile okumak, anlamak. Problemlerini aşmanın en güzel ve sağlıklı yolu öğrenmek, tarihi okumak, eleştirel süzgeç peşimde olarak bilinçli davranmak ile aşılabilir. Bir çok yönden faydalı bulduğum bu eser okunmaya değer bir eserdir. Dili anlaşılır, akıcı bilgilendiren bir eserdir. Tavsiye ediyorum.
İslam Ortak Paydası ve Mezhep Gerçeği
İslam Ortak Paydası ve Mezhep GerçeğiHasan Onat · Endülüs Yayınları · 201960 okunma