Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Romalı Giles

8.3/10
3 Kişi
15
Okunma
1
Beğeni
641
Görüntülenme

Hakkında

Romalı Giles veya Aegidius Romanus veya İtalyancasıyla Egidio Colonna 1243-1316 yılları arasında yaşamış büyük bir zihin; yine ortaçağın manastırlarında yetişen müthiş bir zeka; büyük aziz Thomas Aquinas'ın öğrencisi.
Tam adı:
Aegidius Romanus
Unvan:
Filozof, Yazar
Doğum:
Roma, İtalya, 1247
Ölüm:
Avignon, Fransa, 22 Aralık 1316

Okurlar

1 okur beğendi.
15 okur okudu.
1 okur okuyor.
11 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
“İnsan, ruh ve bedenden oluşmakta ve dolayısıyla beden ruhun idaresi altında bulunmaktadır.”
Kindî
“Kainat bir aşk ve ahenk içerisinde yaratıldığı için semavi küreler, yeryüzünde meydana gelen bütün olaylara etki etmektedir.”
Reklam
“Akıl, asıl arzuladığı şeyi, diğer bütün arzularının merkezine yerleştirdiği zaman bedenden kurtulabilir.”
İbn Sina
“Ruh, sadece bulunduğu bedene etki etmekle kalmaz, aynı zamanda başka bedenlere de etkide bulunabilir.”
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
96 syf.
·
Puan vermedi
·
6 saatte okudu
13. yy'da İslam felsefesi Avrupa'nın heryerinde okunmaya ve kabul görmeye başlamıştı. Hristiyanlar için akaid noktasında tehlikeler baş göstermeye başlayınca Paris Başpiskoposu Etienne Tempier ''1270 Paris Kınamaları'' ve ''1277 Paris Kınamaları" nı kaleme aldı. Aynı konuda felsefi bir itiraz olarak da Romalı Giles eserini yayımladı. Amaç İslam felsefecilerinin görüşlerinin Avrupa halkını etkilemesini önlemekti. Romalı Giles eserinde, Hristiyan düşünce dünyasını dış etkilerden korumak için islam düşünürleri ve eski filozoflardan; Aristoteles, İbn Rüşd, İbn Sina, Gazali, İbn Kindi ve İbn Meymun'a reddiye vermeye çalıştı. Her ne kadar Giles anti tez sunmaya gayret gösterse de Gazali'den oldukça etkilendiği görülmektedir. En temel reddiye noktası ise İslam Felsefecilerinin teslis inancı karşısında ortaya koyduğu akli delillerdir. Giles'in Tanrı'nın cüzlere ayrılması ve parçalanamaz olması konusunda sunduğu anti tezler geçerli ve inandırıcı değildir. Tanrı'nın tek ve bir olması konusunda muhattapları çok daha akılcı ve sağlam kaynaklar sunmuşlardır. Giles'den nice sonraları ortaya çıkan Spinoza ise Giles dahil teslisi savunan felsefecilerin önermelerini yerle yeksan etmiştir. Günümüzde bu açıdan Giles'in önermeleri geçerliliğini koruyamamış, fikirleri takipçi edinecek konuma ulaşamamıştır.
96 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
23 saatte okudu
Aristoteles(Filozof) , İbni Sina , Kindi , İbni Rüşd(Şarih) , İbni Meymun gibi düşünürlerin, hristiyanlıkla çelişen görüşlerinin eleştirisinin yapıldığı küçük bir kitapçık . İslam düşünürlerinin görüşlerine , Aristoteles’in ve haliyle Paganizmin etkileri epey fazla . (Semavi kürelerin herbirinin bir Tanrı kabul edildiği zamanlardaki algısının İslami görüşlerde yer alması şaşırtıcı . )Kitapta sözü geçen bu paganist kabuller, zamanında : Gazali’nin “Filozofların Tutarsızlığı” kitabında da eleştirilmiş . (Muhtemelen daha ağdalı bir dille) . Kitapçığa geri dönecek olursak ;dili olabildiğince sade , argümanlar oldukça zayıf ( yetersiz) , sayıca az ve basit . Yine de konuyla ilgili kabataslak bir bilgi verebilir . Bonus olarak da , sevgi dinlerine inananların adeti olduğu üzere inanmayanlar için şirin bir mümin bedduası bile var .İyi okumalar.