Yorum

Kübra︎ isimli okurun asıl gönderisini gör
Veysel okurunun profil resmi
Salih Mirzabeyoğlu'nu ne benden ne başkasından öğrenin. Ama şu incelemedeki yanlışların da yanlış olarak bilinmesi lazım. Bir incelemeden bir yazarı okuyamayacağını söyleyenler, kendisi için bitti diyenler vs. Hakikatin itibarı bu mudur... Neyse yorumlardaki arkadaşlara gitmesi için buraya da bırakayım. #186224939
Kübra︎ okurunun profil resmi
Açıklama için teşekkür ederim. Hem kolaya kaçıp görmezden gelmediğin için hem de İncelemeyi okuyanların farklı açıdan bakma fırsatları olacağı için yazdığın reddiye dolayısıyla memnun olduğumu söyleyebilirim. İftira ithamı ise takılacağım bir şey değil 🙂
Kübra︎ okurunun profil resmi
https://1000kitap.com/kendindeobje kitapla ilgili şuradaki yoruma da cevap verirsen çok makbule geçer. Kendi fikrim olan bir şey söylemediğim ve en önemli kaynaklarda geçen rivayetlerden bahsettiğim halde yersiz tepkilerle karşılaşmayayım diye İncelemeye eklememiştim #161043110
Veysel okurunun profil resmi
Kübra︎
Kübra︎
emin olun nefse saldırma gayesi hiçbir şekildedir gütmedim meselemiz şahıslarla hele hele müslümanlarla hiç değil. Lakin yaptığınız şeyin elle tutulur doğru bir yanı yok. Bir eser hakkında inceleme yapabilmek için önce bir rüşd ispatı yapmak, bir ehliyete ulaşmak lazım. Külliyat içersindeki bir kitabı okurken evvela müellifin fikrine tanışık olmak lazım. Siz böyle şekilde bir alıntıyla evvelâ bizzat Salih Mirzabeyoğlu ve Necip Fazıl'ı, ardından tüm Salih Mirzabeyoğlu ve Necip Fazıl sevenlerini "çarşaf karşıtı adamlar" "çarşaf karşıtı adamların şebbihası", "İslam'ın temel unsurlarına kendiliğinden esaslar dahil eden adamlar" ve bu adamların şebbihası vs. gibi bir ithamda bulundunuz. Bilmem farkında mısınız. İftira demedim hem lakin en hoş tabir iftira olur. Tüm dikkatime rağmen bir saldırganlığım olmuşsa bunu derste, otobüste ve yolda yazmaya çalışmama verin, hakkınızı helal edin. Esasen ben de bu gönderinin bunca zamandır böyle cevapsız bırakılmasına tepki olarak yazdım bunları. Sanırım kendimde de farkettim ki insanlar nasıl bir tepkiyle karşılaşacaklarından korktukları için birşeyler demeye, bazı sözler etmeye çekiniyorlar. Pek emin değilim ama sanırım sözkonusu kişi Salih Mirzabeyoğlu ve Necip Fazıl olmasa, onun dışında da hakikaten hataya düştüğünüzü görmesem büyük ihtimalle ben de birşeyler yazmazdım. ALLAHualem. Biz bu iki adamı da ALLAH için sevdik. Esas-ı diniyeye zıt bir sözleri varsa biz bunca zamandır bunu emin olun farkederdik, emin olun bunu sizden önce de bir sürü kişi de yapardı. Dediğim şey karşı çıkmayın falan değil. Nefy etmeye çalışırken bile hakikat doğar, yeter ki çirkefleşilmesin ve ortaya atılan şeyler gerçek olsun. Niyetinizin kötü olmadığına gerçekten eminim. Fakat bu ortadaki hayatı hata olmaktan çıkarmaz. Belki bu incelemeyi büyük bir külliyat ve müellif incelemesinden sonra yazabilirdiniz. Nefsimi devreye sokuyorum gibi algılanmasın ama ben bu eseri iki defa okudum ve külliyattan birçoğunu iki üç defa olarak yirmi civarı kitabı okudum. Lakin İbda diyalektiği gibi bir kitaba inceleme yapmaktan gerçekten ehil olduğumu hissetmedim. İslâmî ilimler noktasında da Allah'ın nasip ettiği kadar tahsil gördüm. Velhasıl. Rica ederim. Hangi yorumdan bahsettiğinizi anlamadım?
Kübra︎ okurunun profil resmi
Bu kitap müellifin yazdığı 6.kitap olduğundan yorumlayabilmek için bütün külliyatı değil de önceki 5 kitabı okumam gerektiğini söylersen haklı olabilirsin. Zaten birçok kitabında birbirini tekrar ediyor. Yoruma alıntıyı eklemeyi unutmuşum güncelledim şimdi. En iyisi İncelemeye ekleyeyim hatırladığım kadar uzun değilmiş
Veysel okurunun profil resmi
Bütün külliyat demedim zaten büyük orada sadece külliyat ve müellif isimlerine değil isim tamlamasına gelmiş olarak incelemek kelimesine taalluk ediyor. Fakat söylediğiniz her söz düzeltme icap ettiriyor. Her sözün her mesele için bir söylediği, söyleyeceği vardır. Misal Kültür Davamızdaki paragraf üst-alt kültür meselesi yahut sentez kültür üzerine olabileceği gibi aynı paragraf bütün fikrin gerekliliği kitabında hareket mefhumu çerçevesinde ele alınabilir. İşte bu yüzden "BÜTÜN fikir gerekli" ... İBDA DİYALEKTİĞİ'ni anlamak için bütün ibda fikriyatini öğrenmeniz lazım. Bir meselede asıl pergelin sabit ayağı gibi yerinde sabit durduğu hâlde öbür ayak ASLın çizgisinden sapmayıp ASLı tefsir edicidir. Belki de böyle anlamanız lazım... Eklediğiniz alıntı yine çok külfetli bir konu değil. Yani insan nefs ısrarını hakikat sancısı önüne sokmadığında yanlıştan da doğruya varabilir Allah'ın izniyle. Bu konunun masumca ortaya atılışı bile çok feci bir cinayettir. Bunu benim duygusal bir yorumum göreceksiniz büyük ihtimalle.. bu mesele ibda diyalektiğinde var Fakat Mirzabeyoğlu dışında çok başka şahıslarla da meydana gelmiş bulunuyor. Kadim ulema ve urefadan ekseriya bu görüşte olmuştur. Yani fırsat bulduğumda bununla alakalı da yazabilirim İnşaALLAH. Lakin günlük tartışmalarda da çokça yer edindiği için bu konuda Mirzabeyoğlu'nun da maksadını öncesinden tekrar okuyarak ve bu meselenin güncel konularına bakarak anlayabilirsiniz. Bir vakitte ALLAH izin verirse bu alıntıya ibda fikriyati çerçevesinde cevap vermeye çalışacağım. Hayırlı akşamlar
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.