Et için öldürüyor, öldürmek için de savaşıyordu. Varoluşunu gerekçelendiriyordu ki hayat zaten bundan ibaretti, çünkü hayat yapmak için yaratıldığı şeyi sonuna kadar gerçekleştirildiği takdirde zirveye uğraşırdı
Vahşi Doğa'nın en acımasızca ve korkunç saldırısı ise insanoğluna olur, onu itaat etmeye zorlar. Yaşama isteği asla tükenmeyen, tüm hareketin nihayetinde durması gerektiği kuralına her daim başkaldıran insanoğluna...
Kızılgöz o kış, son karısını taciz ve sürekli dayakla öldürdü. Uzak atalarının zamanından ileri gidememiş, ilkel biri olduğunu söyleyip duruyorum ya, aslında bu olay daha da beterdi, çünkü daha aşağı seviyede olan hayvanlar bile dişilerine böyle kötü davranmaz, onları öldürmez. Bu açıdan baktığımda atalarının zamanından beri ilerleme kaydedememiş olmasına rağmen Kızılgöz'ü insanoğlunun habercisi olarak görüyorum çünkü sadece insan türünün erkeği dişisini öldürür.