Yeşil Kubbe'yi son kez restore ettiren kişi de II.Mahmud'dur.İstanbul'dan projeyi yönetecek yetkililer gelir ama kubbe inşaatında kararsızlardır.Onları tereddüde sevk eden şey,Efendimiz'in(sas) mübarek huzurlarında,nasıl bir edep takınmaları gerektiği hususudur.Sonunda bir karar alınır ve kubbe inşaatında bulunurken hiçbir dünya kelamı konuşmazlar.Yani biri diğerinden tuğla isterken,'Bismillah' diyecektir,öteki berikinden çekiç isterken 'Lailaheillallah' diyecektir.İşte bu harikulade güzel kubbe,ecdadımızın bu hassas anlayışıyla inşa edilmiştir.