Bundan sonra benim de crushım... Bilgisayar mühendisliğiyle ilgilenenler bende 1-0 değil. 63738273838-0 öndedir aga...
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Oysa Ben, sizin gizlediğinizi de, açığa vurduğunuzu da bilirim." 📖 Mümtehine Sûresi, 1
Zeynep Asya 4 yaşındadır ve şimdi anlatacaklarım, bugün yaşanmış olaylardır. Zeynep Asya, bir hocamın çocuğudur ve onu arada sırada görürdüm hocamın onu da okula falan getirdiği zamanlarda; birlikte hep çok eğlendik karşılaştığımız vakitler. Bugün karne gününde, annesi olan hocamın tayini çıktığı için Zeynep Asya farkında olmasa da onunla olan son günüm olacaktı. Büyük ihtimalle Zeynep ile yollarımız bir daha çok zor karşılaşacak karşılaşsa bile. O yüzden ondan bana anı bırakmasını, bir şeyler çizmesini istedim ve işte yaşananlar: 1. GÖRSEL -Zeynep Asya, bu çizdiğin ne? +Bisiklet. -Neden bunu çizdin bana? +Çünkü seni çok seviyorum. -Yaaaaa (Sembolizm akımını çok sevecek yavrum kesin büyüyünce😃.) 2. GÖRSEL İkimiz, kelebekler ve kalpler... Ressamımız gene Zeynep Hanım :DD 3. GÖRSEL Zeynep Asya ile ben.💓💓💓
ANTROPOSANTRİZM
Soru: İnsanlar zevk için hayvan öldürürken herhangi bir aslanın bir insanı yemesi vahşet olarak adlandırması nasıl bir paradoks? Harika bir mantık yakaladınız. Bahsettiğiniz durum, insanlığın dünyayı ve doğayı yorumlarken düştüğü en büyük çelişkilerden biridir ve buna felsefede "insanmerkezcilik" (antroposantrizm) denir. Yani insan, kendini evrenin merkezine koyar; her şeyi kendi çıkarına, ahlakına ve diline göre yargılar. ​Bu paradoksun temelinde birkaç trajikomik çarpıtma yatıyor: ​1. Rollerin Çarpıtılması: Hayatta Kalma vs. Zevk ​Aslanın Yaptığı: Bir aslan bir insanı (ya da başka bir canlıyı) avladığında bunu zevk için, nefret ettiği için ya da spor olsun diye yapmaz. Biyolojik olarak hayatta kalmak zorundadır, doğası ve içgüdüsü budur. Aslan için o eylem sadece "beslenmektir". ​İnsanın Yaptığı: İnsanların kürk, fildişi, avcılık sporu veya sadece eğlence için hayvan öldürmesi tamamen keyfidir. Hayatta kalmakla hiçbir ilgisi yoktur. ​Buna rağmen, aslanın hayatta kalma mücadelesine "vahşet" derken, insanın zevk için öldürmesini "hobi" veya "gelenek" olarak yumuşatmak tam bir ikiyüzlülüktür. ​2. "Vahşet" Kavramını Sadece Kendimize Göre Tanımlamak ​Biz "vahşet" veya "canilik" kelimelerini kime zarar verildiğine göre seçiyoruz. ​Eğer kurban bir insansa, fail kim olursa olsun (bir hayvan bile olsa) buna "vahşet" diyoruz. ​Eğer kurban bir hayvansa ve bunu yapan bir insansa, buna "sanayi", "spor" veya "zararlı canlılarla mücadele" kılıfı uyduruyoruz. ​3. Doğaya İnsan Ahlakı Dayatmak ​Doğada bizim anladığımız manada bir "ahlak", "hukuk" veya "suç" yoktur; sadece denge ve hayatta kalma vardır. Aslan bir insanı yediğinde katil olmaz, sadece aslan gibi davranmış olur. Bir canlıyı "canavar" veya "vahşi" olarak ilan etmek, insanın kendi üstünlük kompleksinin ve doğadan kopuşunun
Şaka maka sınava tam 1 ay kaldı 🥲
Hayata Dair