"İnsanlar memeli hayvan türüne giriyor ama kendilerini başka bir şey yapmaya çalışıyorlar. Oysa hiçbir hayvan biyolojik kurallarının dışında yaşayamaz. Eşek eşek gibi yaşamalı,kaplan kaplan gibi, yılan yılan gibi,insan da insan gibi. Ama insanoğlu kendisinde başka güçler vehmediyor. Değişmeye,başka bir şey olmaya,doğasını zorlamaya çalışıyor. İşte mutsuzluğun ve savaşların kaynağı bu. Kısacası azizim,insan insan olarak yaşamalı,eşek eşek olarak."
Profesör ,Robert Frost şiiri'ni serbest bir biçimde şöyle çevirmişti:
Ölüyorum dostlarım
Bu kez son durak
Ama beğenmezsem geri gelirim
Ölümü de öğrenmiş olarak!