"Şu dünyada karı milletinin çektiği..." diye söylendi Bayram. "şu dünyada karı milletinin irezilliği!... Üç buçuk saatlik gecelerde, nasıl yatar, nasıl dinlenirler? Nasıl uykuya kanarlar? Karıların dinlenmesi kıyamete kalmıştır bence! Kıyamete, hem de kara toprağın altında... Ölünce dinlenir bizim köyde, köylerde karılar..."
Eski günler gitsin, gelmesin. Yeni günler de batsın, çıkmasın. Eteri gitti, beteri geldi. Ankara'nın öşürü padişahınkini aratmadı. Beylerin işi hep akkınına. Bizim işler ise yokuşuna.