"hoşça kal belki yine gelirim
belki ömür vefa etmez
ama bilirim, gün olacak, bilirim,
senden bize, bizden sana misafir gidilip gelinecek,
bir bahçeden bir bahçeye geçer gibi."
1959 tarihli Şikago gazetelerine göreyse W. D. Fard Türkiye dogumlu bir-Nazi ajanıydı ve Dünya Savaşı'nda Hitler le çalışıp öldü. Komplo teorileri onun dlamünün CIA ve FBI ile bağlantılı olduğunu ileri sürer. Bir yığın kansık şey. Benim emin olarak söyleyeceğim-ise benim anne tarafım- den büyükbabam olan Fard bir daha asla önceden bilindiği yerlere geri gelmedi.
Başkalarının hayatına duyulan nostalji. Bunun nedeni, dışarıdan bakıldığında bu hayatların bir bütün oluşturmasıdır. Oysa bizimki, içeriden bakıldığından dağınık görünür. Yine bir birlik yanılsamasının peşinden koşarız.