''Daha dokunmadan kurudu irem
çöllere bir türlü yağamıyorum
yeni bir koşunun başlangıcında
biraz deprem sonrası
biraz şehir hülyası
bir kalp yangınından geriye kalan
siyah gözlerine beni de götür
artık bu yerlere sığamıyorum.
...
Avareyim,asudeyim,yorgunum
bilmiyorum neden sana vurgunum"...
Nurullah Genç
Uslanmaz bir yürek taşıdığıma dair
Yaygın bir kanaat dolaşır aynalarda
Oysa Rüveyda
Baştan başa ben
Kevser akan, gül kokan bir kalbin filiziyim
Nurullah Genç
Hâlikin nâ-mütenâhi adı var en başı Hak
Ne büyük şey kul için hakkı tutup kaldırmak.
Hani ashâb-ı kirâm ayrılalım derlerken
Mutlaka "sûre-i Ve'l-Asr'ı" okurmuş bu neden?
Çünkü meknûn o büyük sûrede esrâr-ı felâh
Başta iman-ı hakiki geliyor, sonra salâh.
Sonra hak sonra sebât : İşte kuzum insanlık
Dördü birleşti mi yoktur sana hüsrân artık.
Mehmet Âkif Ersoy