Ya insanların gönlünü hoş tutmalı ya da onları yok etmelidir; çünkü insanlar uğradıkları küçük zararların öcünü alırlar ama büyük zararların öcünü alamazlar; bu yüzden insana verilecek zarar, intikam korkusu yaratmayacak biçimde olmalıdır.
Gençliğin verdiği hareketli ve her şeyi hızlı bir sekilde yaşama arzusu Ömer karakteri ile yansıyor kitabımızda. Uzaktan gördüğü kıza karşı aniden yaşadığı bağlılık ve sonrasında onları birbirine bağlayan durumlar ve olaylar anlatılıyor. Kitabin adından da anlaşıldığı üzere içimizde yaşadığımız durumlara yer verilerek belki de birçoğumuzun kafasından geçirdiği iç monologlarda bulacaksiniz kendinizi. Üstelik dilinin edebi olması kendisine o kadar bağlıyor ki ayrı bir zevk alıyorsunuz okurken. Sabahattin Ali yine mükemmelliğini konuşturmuş diyorum ve okumayan arkadaşlara bir an önce okumalarını tavsiye ediyorum
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,1bin okunma
Içimizde şeytan yok...Içimizde aciz var...Tembellik var...Iradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir sey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var...