📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İşte o çatalhöyük'te on bin yıl önce tanrılar kadındı. Ana tanrıçalar hükmediyordu dünyaya ama sonra ne oldu ? Erkekler dünyayı ele geçirdi. Tabii tanrıçaların da cinsiyeti değişmeye başladı. Babillilerin marduk'u, yunanlıların zeus'u, İbrahim'in tanrısı, İsa Mesih'in babası, muhammed peygamberin Allah'ı hepsi erkek oldu. Oysa daha önce sümerlerde inanna, Babil'de iştar, Mısır'da isis, hititler de hepat vardı. İnsanların yazgılarını belirleyen bu tanrıçalardı. Onlar bereketin,servetin, mutluluğun, doğurganlığın, gizemin yani yaşamın simgeleriydi. Son on bin yılda erkekler bunları aldılar elimizden ama hâlâ alamayacakları bir yeteneğimiz var; doğurganlık. Bir insanı dünyaya getirmek ayrıcalığı...