Yeni kelimeleri ilk gördüğümüzde yadırgadığımız doğrudur. "Anlaşılmaz bu kelimeler." diyoruz. Ama biraz alışınca o kelimeler Türkçe köklerden üretilmiş olduğu için, ötekilerden yani yabancı kelimelerden daha iyi anlaşılıyor.
Bir eserin gerçeği, doğruyu göstermesi için kişilerin her gün gördüğümüz insanlar gibi konuşması, onlar gibi davranması gerekmez. Gerçeklik, doğruluk eserin özündedir.