Zûبyde

Zûبyde
@1hamus
«Her dâim babasının kızı»
Talebe
Lisans/MTO
2001
58 okur puanı
Ocak 2021 tarihinde katıldı
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
"TRT'ci oğlum, buralarda hanımlar neden erlerinin ardından yürür, bilir misin? ... "Anlatayım o zaman, dinle," dedi ve başladı anlatmaya: “Oğlum bu millet Kurtuluş Harbi gördü. Seferberlik gördü. O zamanlar zor zamanlardı. Seferberlik ilan edilince, köylerde ilçelerde ne kadar erkek varsa, 15 yaşından 80 yaşına, herkes koştu askere. Köylerde erkek kalmadı. Harp bittiğinde ise köyüne çok az insan dönebildi. Çoğu cephede şehit oldu. Köyüne dönen erkekler, köydeki hanımların çoğu dul kaldığı için, hanımlarıyla yan yana yürümeye utandılar. Hanımlarını özellikle arkadan yürüttüler ki eşleri cephede şehit düşenler bakıp üzülmesin. Onlar meclislerde çocuklarını sevmediler. Herkesin içinde çocuklarını dizlerine oturtmadılar. Çünkü onlarca, yüzlerce şehit çocuğu vardı çevrede. Etrafım şehit yetimleri ile doluyken ben çocuğumu nasıl öpüp koklayayım diye düşünüp ar ettiler. Bunlar şimdi bilinmez tabii. Bizi kaba bulurlar hanımlarımız arkadan yürüyor diye TRT'ci oğlum. Artık sen gittiğin yerde aslını anlatırsın.”
Sayfa 78 - Profil Kitap·Kitabı okudu
Zûبyde
İşte Anadolu irfanı