Yapabileceğinden daha çok şey istemekle, çocuğun güçsüzlüğünü ve çaresizliğini yüzüne vurmuş oluruz. Hatta bazı çocuklara bile bile küçüklükleri ve çaresizlikleri hissettirilmektedir.
Akla uygun bir biçimde yaşamaya alışmış, kendi kararlarını kendi veren, başkalarının sözlerini eleştiri süzgecinden geçirmeden kabul etmeyen bir insan, hiç şüphesiz ipnotize edilmeye elverişli değildir; bu yüzden de hiçbir zaman herhangi bir telepati gücü sergilemeye elverişli değildir. İpnotize ve telepati, kölece bir itaatin görünüşlerinden başka bir şey değildir.